آمریکایی‌ها برای تقویت داعش تلاش می‌کنند

آمریکایی‌ها برای تقویت داعش تلاش می‌کنند

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی با تاکید به این که تحرکات آمریکایی ها در عراق در راستای تقویت داعش است، تصریح کرد: تداوم کمک آمریکایی ها به
 شکرالله طاهری با اشاره به اخبار منتشر شده از سوی مقامات ارشد عراقی مبنی بر این که آمریکائیها از طریق هواپیما و بالگرد در مناطقی که در دست داعشی ها است، کمک های نظامی و تدارکاتی فرویخته اند و سپس مقامات آن کشور مدعی شده اند که اشتباه نموده اند، گفت: آمریکایی ها دروغ می گویند.
امنیت کربلا در شرایط خوب و مناسب است
طاهری با اشاره به این که هم اکنون بخشی از خاک عراق در تصرف گروهک تروریستی داعش قرار دارد، اظهار داشت: یکی از اهداف داعش حمله به عتبات بود که عناصر این گروهک تروریستی در همین راستا به سامرا حمله کردند اما به دلیل حضور فعال نیروهای مردمی در کنار ارتش نتوانستند به کربلای معلی و نجف اشرف حمله کنند.
وی تاکید کرد که ما نباید فراموش کنیم که تکفیری ها در هر صورت درصدد فرصت حمله به کربلای معلی و نجف اشرف هستند.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی، ادامه داد: هم اکنون در بخش های جنوبی عراق و در مناطقی که به عنوان مناطق خطر از آن یاد می شود و قسمتی از مسیرهای حضور و تردد تروریست های داعش می باشد از سوی نیروهای داوطلب و ارتش عراق کنترل شده است.
وی افزود: نیروهای عراقی هوشیارانه حرکات و رفتار داعش را رصد می کنند و با هرگونه حرکتی که در راستای ناامنی باشد به شدت برخورد می کنند.
طاهری همچنین با اشاره به ضریب بالای امنیتی در 2 ماه گذشته (محرم و صفر) در شهرهای کربلا و نجف، گفت: شمار زیادی از تروریست های تکفیری که قصد بمب گذاری در این دو شهر مقدس را داشتند از سوی نیروهای امنیتی عراق به دام افتاده و دستگیر شدند.
وی ادامه داد: در ایام سالروز اربعین حسینی که تراکم جمعیتی در کربلای معلی بسیار زیاد بود، تروریست ها درصدد سازماندهی و ایجاد ناامنی در اطراف کربلای معلی بودند که قبل از هرگونه اقدام تروریستی توسط نیروهای امنیتی و حفاظتی عراق دستگیر شدند.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی تاکید کرد: امروز ما می توانیم بگوییم که کربلا از امنیت مناسب و خوبی برخوردار است و حلقه امنیتی این شهر مقدس با دقت تمام، تردد افراد و خودروها را به شدت کنترل می کند و اوضاع امنیتی کربلا به طور کامل مطلوب است.
وی درباره وضعیت امنیتی اطراف کربلا نیز گفت: با توجه به حضور نیروهای مردمی و ارتش عراق در اطراف کربلا برای جلوگیری از هجوم تروریست های داعش، ضریب امنیتی در این مناطق نیز بهتر شده است.
طاهری در خاتمه با تاکید به زمین گیر شدن داعش در عراق، بیان داشت: تروریست های داعش در ابتدای یورش خود به عراق (در خرداد ماه)، بخش زیادی از خاک این کشور را اشغال کردند و این گونه تصور می کردند که عراق را در زمان کوتاهی اشغال می کنند که این گونه نشد و ارتش و نیروهای عراقی هر روز مناطقی از این کشور را از دست تروریست های داعش آزاد می کنند.