اراده هنرمند و جایگاه هنر بسیار بالاتر از بودجه و اعتبار است

اراده هنرمند و جایگاه هنر بسیار بالاتر از بودجه و اعتبار است

بیجار - سنندج - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: هنرمند با اراده، هیچگاه در بن بست بودجه نمی ماند و جایگاهی بسیار رفیع تر از این موضوع

به گزارش ایرنا، رحیم جعفری شامگاه دوشنبه در نشست با فرماندار بیجار و جمعی از هنرمندان این شهرستان افزود: هنرمند در کار خود به هیچکس وابسته نیست و اگر اراده و عشق به کار و خلق اثر هنری در او نباشد هرگز نمی تواند اثری خلق کند که در تاریخ ماندگار باشد.
به گفته وی تاریخ بیجار مملو از وجود هنرمندانی است که نام بیجار را در ردیف رتبه های انگشت شمار کشور قرار داده است و آن را به عنوان شهر فرهنگ و هنر معرفی کرده است.
او به انتظارات به حق هنرمندان برای نشر و گسترش فعالیت های هنری در جامعه و تشریح ظرفیت های بودجه ای فعلی پرداخت و گفت: انتظار دولت و متولیان امور نیز این است که هنرمندان وضعیت موجود را درک کنند و با تعامل و همفکری، راهکار مناسبی را برای برون رفت از آن دریابند و حصول به این موفقیت، با تعامل و همکاری حاصل خواهد شد.
او از نگاه صرف به ارشاد اسلامی به عنوان تنها متولی امور هنری کشور انتقاد کرد و گفت: دستگاه های زیادی در امر فرهنگ و هنر کشور دخیل هستند و انتظار دارد، دیگر دستگاه های استانی و کشوری در این زمینه با ادارات ارشاد اسلامی همراه و همگام شوند تا بتوان با همکاری و خرد جمعی هنرمندان، یک بستر رشد همه جانبه را فراهم کرد.
حجت الاسلام جعفری پیرامون وضعیت موجود هنر و فعالیت های هنری شهرستان بیجار نیز افزود: هنرمندان در زمینه توسعه و ارائه فعالیت های هنری خویش باید با اراده ای خاص فعالیت کنند و دستگاه های شهرستانی نیز به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار توجه راهبردی داشته باشند تا در یک فضای مناسب و دلسوزانه شاهد رشد و بالندگی هنر بی نظیر دیار گروس باشیم.
بیجار در 145 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع است.ک/3
7350/533