تقدیر از پلیس برای تثبیت قیمت ارز/حمایت از تولید ملی

تقدیر از پلیس برای تثبیت قیمت ارز/حمایت از تولید ملی

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین عبدالباقی، با اعلام این مطلب گفت: همه صنایعی که صادرات دارند نیازمند آیتم هایی هستند از جمله ثبات بازار ارز، شاید افزایش

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین عبدالباقی، با اعلام این مطلب گفت: همه صنایعی که صادرات دارند نیازمند آیتم هایی هستند از جمله ثبات بازار ارز، شاید افزایش نرخ ارز در شرایط عادی باعث افزایش صادرات و به تبع آن اشتغال می گردد، اما افزایش سریع و بدون برنامه آن می تواند در طرح هایی که نیاز به بازدهی میان مدت یا بلند مدت دارد اختلالات جبران ناپذیری بوجود آورد.

این کارآفرین افزود: افزایش قیمت ارز در این برهه کنونی با توجه به سیاست های غلط اقتصادی که در چندماه گذشته دنبال شد که ابتدا نرخ سود بانکی به صورت دستوری پایین آورده شد و در وقفه ای چند روزه دوباره سود بانکی با عناوینی دیگر بالا برده شد و بخاطر جلوگیری از تورم و حرکت غیر کارشناسی های اقتصادی در بین اغشار جامعه شکل گیرد و باعث شود که مردم با هجوم به بازار ارز باعث افزایش قیمت آن شوند.

وی گفت: در چند ماه اول دولت با تزریق ارز بازار را کنترل کند ولی با یک انفجار اقتصادی در پی یک سیاست غلط اقتصادی که شکل گرفته بود باعث شد که امروزه ما شاهد اینگونه قیمت ها باشیم. اما امروز از معدود زمان هایی است که افزایش نرخ ارز باعث کاهش صادرات و به تبع آن کاهش اشتغال شده است چون اکثریت صنایع ما وابسته به مواد اولیه یا حتی تجهیزات خارجی هستند و سودی که قرار بود با افزایش نرخ ارز برای صادر کننده در کوتاه مدت باز گردد، با افزایش مواد اولیه خارجی و تجهیرات خارجی تقریبا این سود بسیار ناچیز خواهد شد.

عبدالباقی با تقدیر از اقدامات برای کاهش نرخ ارز که باعث تقویت تولید داخلی می شود گفت: پلیس ورود مناسبی به این حوزه داشته و توانسته برخی دلالان را شناسایی و دستیگر کند که قابل تقدیر است.