حمایت ویژه وزارت آموزش و پرورش برای ثبت و تجاری‎سازی اختراعات دانش‎آموزی/ تقویت فعالیت‎های بین‎درسی و بین‎رشته‎ای در آموزش و پرورش

حمایت ویژه وزارت آموزش و پرورش برای ثبت و تجاری‎سازی اختراعات دانش‎آموزی/ تقویت فعالیت‎های بین‎درسی و بین‎رشته‎ای در آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قربانعلی افشانی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح نخستین آزمایشگاه دانش آموزی پلاسمای کشور که در سالن کوثر کردکوی برگزا
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قربانعلی افشانی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح نخستین آزمایشگاه دانش آموزی پلاسمای کشور که در سالن کوثر کردکوی برگزار شد،با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و با اشاره به راه‎اندازی نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور اظهار کرد: این موفقیت‎ها به برکت خون شهدای اسلام و انقلاب و دولت تدبیر و امید در سراسر کشور جاری و ساری شده است.

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش بر اساس برنامه درس ملی و سند تحول بنیادین علاوه بر آنکه فعالیت‎های آموزشی، فرهنگی و تربیتی را از قالب کلاس، مدرسه و کتاب خارج کرده است به فعالیت‎های بین‎درسی و بین‎رشته‎ای هم پرداخته است.

* راه‎اندازی نخستین دبیرخانه استانی پلاسمای هسته‎ای در گلستان

افشانی یادآور شد: براساس این رویکرد و هدف دبیرخانه کشوری لیزر و اپتیک در سال گذشته در استان اصفهان به عنوان فعالیت بین‎درسی و بین رشته‎ای افتتاح شد.

مدیر کل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش راه‎اندازی دبیرخانه سلول بنیادی در استان البرز، دبیرخانه هوانوردی و هوافضا در استان اصفهان، دبیرخانه نانو در استان بوشهر، دبیرخانه طب سنتی و گیاهان دارویی در استان اصفهان، دبیرخانه محیط زیست و توسعه پایدار در تهران را از جمله دبیرخانه‎های فعال در راستای فعالیت‎های بین رشته‎ای در سایر استان‎ها برشمرد.

وی با اشاره به راه‎اندازی نخستین آزمایشگاه پلاسمای هسته‎ای دانش‎آموزی کشور، افزود: دبیرخانه پلاسمای هسته‎ای را به شکل استانی به عنوان نخستین استان در کشور به مردم شریف استان گلستان هدیه کردیم.

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در صورت ایجاد رضایتمندی پس از نظارت و پایش از عملکرد آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کردکوی مجوز تبدیل از دبیرخانه استانی به دبیرخانه کشوری پلاسمای هسته‎ای صادر می‎شود.

افشانی تصریح کرد: بر اساس اسناد سیستم دانش‎آموزی وزارت آموزش و پرورش، درصد قبولی دروس نهایی متوسطه استان گلستان در سال تحصیلی 1395-1394 نسبت به سال گذشته 6.6 درصد رشد داشته است و همچنین میانگین نمره ورقه نهایی این استان با 1.2 درصد رشد موفق به کسب رتبه نخست در کشور شده است.

وی با اشاره به حمایت ویژه وزارت آموزش و پرورش از اختراعات و اکتشافات دانش‎آموزی، خاطرنشان کرد : به تازگی بر اساس تفاهم انجام شده با ریاست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، بنا شد 80 درصد اعتبار توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و 20 درصد توسط وزارت آموزش و پرورش برای ثبت اختراعات و اکتشافات دانش‎آموزی و سپس تجاری‎سازی آن پرداخت شود.

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: برای تجاری‎سازی کشفیات و اختراعات دانش‎آموزان در مرحله نخست ثبت ملی می‎شود سپس اعتبار مالی لازم برای تجاری‎سازی توسط وزارت آموزش و پرورش و صندوق حمایت از از پژوهشگران و فناوران کشور ایجاد می‎شود.

انتهای پیام/83005/ذ30

http://fna.ir/88C06X