دولت یازدهم برنامه پنجم توسعه در حوزه زنان را کاملا کنار گذاشت

دولت یازدهم برنامه پنجم توسعه در حوزه زنان را کاملا کنار گذاشت

پروین هدایتی در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: برنامه های خوبی در قالب برنامه پنجساله توسعه در حوزه زنان داشتیم و آن همه برنامه ریزی
پروین هدایتی در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: برنامه های خوبی در قالب برنامه پنجساله توسعه در حوزه زنان داشتیم و آن همه برنامه ریزی کردیم و برنامه نوشتیم که متأسفانه انجام نشد در حالیکه برنامه ها مصوب شده و بودجه هم برای آن تأمین شده بود.

وی افزود: یک سری موارد ممکن لاست از نظر دولت جدید کم یا زیاد باشد که می توانستند آنها را اصلاح و دوباره اجرا کنند اما محوریت تمام آن برنامه ها بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب بود و اصلا به سیاست ربطی نداشت ، محوریت آنها اسناد بالادستی و فرمایشات مقام معظم رهبری بود و این یک سؤال اساسی است که چرا برنامه پنجم توسعه اجرا نشد؟

این کارشناس امور زنان اظهار داشت: معاونت امور زنان و دستگاه های اجرایی و شورای فرهنگی اجتماعی زنان باید گزارش بدهند که این برنامه چرا اجرایی نشده است معاونت امور زنان و خانواده اصلا این برنامه را ابلاغ نکرد در حالیکه در سازمان برنامه و بودجه مصوب کردیم و حتی در بودجه آن سال بودجه ای را به این برنامه اختصاص دادیم ولی آن برنامه را کامل کنار گذاشتند.

هدایتی افزود: همیشه این مشکل وجود دارد که با تغییر دولت همه برنامه های گذشته متوقف می شود در حالی که تمام آن برنامه ها بر اساس اسناد بالادستی و منشور حقوق و مسئولیت های زنان و مطالبات مقام معظم رهبری بود اگر مسئولان حوزه زنان در دولت یازدهم چند مورد را قبول نداشتند می توانستند آنها را تغییر دهند اما بیش از 90 درصد آن برنامه را می توانستند اجرا کنند که متأسفانه این کار را نکردند.

وی تصریح کرد: چند سال است مقام معظم رهبری موضوع راه اندازی مرکز فراقوه ای زنان را مطرح کردند پس از این موضوع هر نهادی مطرح کرد که ما طرح خود را برای این نهاد ارائه دادیم و همه باز هم روح فراقوه ای را نادیده گرفتند و هر کس از ظن خود و از نگاه خود این مرکز را طراحی کرد.

هدایتی ادامه داد: ما هم اکنون خلأیی در حوزه های بالادستی داریم که نمی توانند برنامه های حوزه زنان را پیگیری کنند و خلأیی هم در حوزه های پایینی داریم که نمی توانند اینها را به هم وصل کنند و متأسفانه با این شرایط مسائل حوزه زنان هر روز بیشتر می شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/C934NL