رضایی: متأسفانه برای صنعت چاپ، دانش و بستری مناسب فراهم نیست

رضایی: متأسفانه برای صنعت چاپ، دانش و بستری مناسب فراهم نیست

پیشکسوت صنعت چاپ گفت: متأسفانه صنعتی با این عظمت نه تنها دانش و بستری مناسب برایش فراهم نیست، بلکه ابداً دیده هم نشده است. با محروم کردن این بخش عظیم
خبرگزاری فارس: رضایی: متأسفانه برای صنعت چاپ<a href='http://www.iran48.ir/?s=6529803&txt=رضایی:%20متأسفانه%20برای%20صنعت%20چاپ،%20دانش%20و%20بستری%20مناسب%20فراهم%20نیست' class=a_hid target=_blank>،</a> دانش و بستری مناسب فراهم نیست

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، رضا رضایی یکی از پیشکسوتان صنعت چاپ یادداشتی را درباره «اگر صنعت چاپ نبود!!» نوشته و در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده است که در ذیل آن را می‌خوانید:

«اگر صنعت چاپ نبود!!»

راستی اگر صنعت چاپ نبود امروز اکتشافات، اختراعات و صنایع چه حال و وضعی داشتند، پیشرفت فرهنگ و اندیشه بشری چقدر بود؟ شرایط بازرگانی، ارتباطات، سیاست، اقتصاد فرهنگ، زراعت، آیا همین بود که امروز هست؟

مگر نه این است که رشد و توسعه‌یافتگی نتیجه نوآوری، اطلاعات و دانایی است. این موارد را تماماً چاپ گسترانیده است. چنین است توسعه و رشد همه حوزه‌ها وام‌دار این صنعت است.

آن زمان که خیلی از صنایع نبودند، و اگر هم بودند دوران طفولیت را می‌گذرانده، و از دانش کافی بی‌بهره بودند، این خادمان صنعت چاپ هستند که دانش و دانایی را توزیع کردند. پس از گذشت دو قرن از حضور فعال این صنعت در کشور، صنعتی نادیده گرفته شده و بی‌بهره از داشتن یک آمار دقیق و کامل، اطلاعاتی پیرامون مدیریت کنترل پروژه، مهندسی سیستم‌ها، مهندسی صنایع، فناوری اطلاعات، مدیریت دانش، متودولوژی تولید، استراتژی رقابت، مدیریت کیفیت، مدیریت فنی، مدیریت منابع انسانی، بازاریابی، بهره‌وری و دیگر موارد.

متأسفانه صنعتی با این عظمت نه تنها دانش و بستری مناسب برایش فراهم نیست، بلکه ابداً دیده هم نشده است. با ممنوع و محروم کردن این بخش عظیم یعنی صنعت چاپ کشور این صنعت، صنعت نمی‌شود در حالی که دیگر صنایع با اطلاعاتی که صنعت چاپ پخش و توزیع کرده است، صنعت شده‌اند.

باشد با برخورداری و استفاده از این نوع اطلاعات و حمایت جدی دولت تدبیر و امید صنعتی بایسته و مددرسان پرتوان توسعه پایدار کشور داشته باشیم.