سختگیری در تولید به نفع سینمای کودک است/ فیلم‌های میلیاردی در حوزه کودک مورد توجه قرار نگرفت

سختگیری در تولید به نفع سینمای کودک است/ فیلم‌های میلیاردی در حوزه کودک مورد توجه قرار نگرفت

حسین قناعت کارگردان تحسین شده فیلم «دزد و پری» در گفت وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس درباره نحوه فعالیت شورای راهبردی سینمای کودک گف
حسین قناعت کارگردان تحسین شده فیلم «دزد و پری» در گفت وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس درباره نحوه فعالیت شورای راهبردی سینمای کودک گفت: این شورا به دو بخش توجه می کند، بخش تولید و بخش اکران، در بخش تولید  تعامل خوبی با فیلمساز انجام می شود و حداقل درباره فیلمنامه من ( دو دزد و دوپری) نظرات خوبی از این شورا دریافت کردم و رسیدیم به نسخه فعلی که ساخته شد و من راضی هستم. بیشتر افراد که در شورا بودند نظراتی  ارایه  دادند که کارشناسانه بود در ابتدای کار به مرحله ای رسیدیم که فیلمنامه را رد کردند اما وقتی  اصلاحات را مورد توجه قرار دادم دیدم کار را بهتر می کند و با تعامل اصلاحات انجام شد.

47 فیلم فارابی که مناسب اکران نیستند/فیلم های کودکی که مناسب کودک نیستند

وی در ادامه گفت: متاسفانه در سالهای گذشته هر سال فیلم هایی ساخته می شد  که تعدادی از آن ها حتی مناسب اکران برای گروه سنی کودک و نوجوان نیست . فیلمسازی در حوزه کودک بسیار کار سختی است، از سینمای بزرگسال  بسیار سخت تر است، زیرا بچه های امروز بچه های دیگری هستند، امکانات و روابط دیگری دارند و  فیلم های خارجی این قدر به سادگی در دسترس آن ها قرار می گیرد  با این اوصاف این گروه سنی سطح توقع شان به مراتب بالا رفته است  فیلمساز کودک باید خود را به کودکان  نزدیک کنیم. متاسفانه  فیلم های کودکی که به اسم کودک ساخته می شود مناسب کودک نیستند. می دانم که  نزدیک به 47 فیلم فارابی داردکه شورا آنها را دیده اند اما مناسب اکران نیستند. به نظر من این سختگیری ها در تولید باید اعمال شود که بسیار موثر وخوب است.

فیلم های میلیاردی که مورد توجه قرار نگرفت/ اگر فیلمنامه اولیه را می ساختم پشیمان می شدم

کارگردان «زخم شانه حوا» در ادامه گفت: چهار سالی که دوران عمدتا تولید فیلم میلیاردی بود فیلم‌هایی که ساخته شدند آنگونه که شایسته بود نتوانست مورد توجه قرار گیرند. من با هزینه یک چهارم آن بودجه ها فیلم می سازم و  ادعا می کنم فیلم هایی که می سازم، فیلم ها مناسب تری هستند. شورا با حضور کارشناسان نظرات خوبی ارایه می دهند و افرادی که سینمای کودک را می شناسند درباره فیلمنامه ها نظر می دهندو اگر فیلمنامه خوبی نوشته نشده باشد فیلمنامه دیگری جایگزین آن می شود. به نظرم سخت گیری به جایی است . من فیلمنامه «دو دزد و دو پری»  دو یا سه بار بازنویسی کردم  اگر ورسیون اولیه  را می ساختم پشیمان می شدم .

وی درباره وضعیت اکران فیلم های سینمای کودک در فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان گفت: من در جریان هستم تلاش می کردند امکانات خوبی را بگیرند که سینمای کودک اکران مناسب داشته باشد.

آموزش و پرورش در اکران فیلم کودک حمایت کند

قناعت درباره شباهت اکران فیلم کودک و نوجوان با گروه هنر و تجربه گفت:  اگر به صورت گروه های هنر و تجربه  اکران شود باید این مهم در نظر گرفته شود که آموزش و پرورش  در حوزه اکران کمک کندو دانش آموزان برای دیدن فیلم به سینماها بیاند. اگر آموزش و پرورش به این مهم توجه کنند که فیلمسازی در حوزه کودک و نوجوان هم به نوعی در حیطه آموزش و پرورش فعالیت می کند اما به نوع تصویری و اثرگذار تر . اگر این حمایت از سوی آموزش و پرورش انجام شود حتما اینگونه اکران موفق خواهد بود اما غیر از این باشد نمی توان به هیچ وجه موفق عمل کرد. آموزش و پرورش اگر ما را کنار خودش ببیند و سینما را به عنوان یک درس توجه کند و «زنگ سینما» جدی گرفته شود می توان به این نوع اکران امیدوار بود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/DELWGV