سیاست پایدار بازرگانی مهمترین دغدغه سرمایه‌گذاران خارجی

سیاست پایدار بازرگانی مهمترین دغدغه سرمایه‌گذاران خارجی

مهدی جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد سرمایه‌گذاری خارجی به عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار بر رشد اقتصادی پس از برجام گفت: ا
مهدی جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد سرمایه‌گذاری خارجی به عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار بر رشد اقتصادی پس از برجام گفت: ایران به عنوان یک کانون سرمایه‌گذاری مورد توجه سرمایه‌گذاران مختلف دنیا قرار دارد و سرمایه‌گذاران می‌دانند که یک ارزش افزوده خوب و یک برگشت قابل ملاحظه در سرمایه‌گذاری‌های خودشان در ایران خواهند داشت. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه مزیت‌های جذابی در حوزه سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد، افزود: آنچه سرمایه‌گذاری خارجی را منتج به نتیجه می‌کند، این است که بررسی‌های اقتصادی راجع به حوزه سرمایه‌گذاری در ابتدای راه انجام شود. 

جهانگیری تصریح کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت‌های خارجی در حوزه‌های مختلف در حال بررسی‌های اقتصادی راجع به حوزه سرمایه‌گذاری هستند و اینکه ما انتظار داشته باشیم که این اقدامات فورا منتج به قرارداد و ورود پول به کشور شود، در امر سرمایه‌گذاری انتظاری خوب و منطقی نیست، بلکه این مهم باید در قالب یک زمان مشخص محقق شود. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه نکته مهم این است که ما چه بسته‌هایی را برای سرمایه‌گذاران مطابق با استانداردهای بین‌المللی آماده کرده‌ایم گفت: این موضوع که ما چه سیاست پایداری راجع به حوزه انرژی، قیمت‌های انرژی، مالیات، بیمه و ... را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کرده‌ایم، بزرگترین دغدغه آنان است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: مسائل و فرآیندهای سرمایه‌گذاری خارجی را در اتاق بازرگانی تهران بررسی می‌کنیم و پیشنهادات اصلاحی خودمان را راجع به سرمایه‌گذاری خارجی به دولت و مجلس ارائه می‌کنیم. 

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/6LUYPN