ماجراجویی تازه ماسک و سقوط ارزش تسلا

ماجراجویی تازه ماسک و سقوط ارزش تسلا

دانش > فناوری‌ - همشهری آنلاین:پخش تصاویر زنده ایلان ماسک هنگام استعمال ماری‌جوانا به سقوط شش درصدی ارزش سهام شرکت تسلا انجامید.
دانش > فناوری‌ - همشهری آنلاین:
پخش تصاویر زنده ایلان ماسک هنگام استعمال ماری‌جوانا به سقوط شش درصدی ارزش سهام شرکت تسلا انجامید.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، اين اتفاق شامگاه پنجشنبه در گفتگوي ماسك با جو روگن رخ داد و چند ساعت پس از آن دو مدير ارشد اجرايي شركت تسلا از مقام خود كناره گيري كردند. ديو مورتن، رئيس بخش حسابداري و گابي توليدانو، رئيس منابع انساني با اشاره به اينكه كارهاي مديرعامل ماجراجو و جنجالي تسلا آينده اين شركت را به خطر انداخته، به همكاري خود با ماسك و يكي از بزرگ ترين شركت هاي توليدكننده خودروهاي برقي دنيا پايان دادند.

ماسك 47 ساله 150 دقيقه با كمدين آمريكايي حرف زد و در سخنان خود به مواردي چون آينده هوش مصنوعي و تاثير آن بر انسان، شعله افكن ها و شبكه هاي اجتماعي اشاره كرد. وقتي تصاوير سيگار كشيدن مديرعامل تسلا پخش مي شد، روگن تاكيد كرد كه ميهمانش در حال استعمال تركيبي از توتون و ماريجواناست كه در ايالت كاليفرنيا غيرقانوني نيست. ماسك هم با اشاره به اينكه هرگز سيگار نكشيده، گفت: «واقعا متوجه تاثير آن نمي شوم.»

در هفته هاي اخير انتشار خبر تصميم ماسك براي خصوصي كردن تسلا با واكنش هاي منفي بسيار گسترده مواجه شد و خدشه اي ديگر بر اعتبار اين شركت و مديرعامل جنجالي آن وارد آورد.