هفته هفدهم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

هفته هفدهم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته هفدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد عصر پنجشنبه ۵۰ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در ۶ دور هزار و

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته هفدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد عصر پنجشنبه ۵۰ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در ۶ دور هزار و هزار و ۲۰۰ متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۷۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های تروبرد داخلی سه و چهار ساله و صفر تا دو امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که پیمان قلرعطا با اسب مسترجی زودتر از خط پایان گذشت و متین جرجانی با اسب لیانا و عبدالرحیم آرمیده با اسب ماوی به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار و ۲۰۰ متر بود که بنیامین جرجانی با اسب یاشار (۲) عنوان اول را به دست آورد و آرمین آق آتابای با اسب کاپوچینو و پیمان قلرعطا با اسب عروسک به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون سه تا پنج ساله و ۵۰ تا ۶۲ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دلیجه عطا با اسب پیر بابا موفق به کسب مقام اول شد و آق اویلی بشگرد با اسب مه وش و محمد خوجملی با اسب داز مارال به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های ترکمن دو ساله و صفر تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که بنیامین جرجانی با اسب آریانا بهرام زودتر از خط پایان عبور کرد و کمال دلیجه عطا اسب بارین مهر و محمد خوجملی با اسب الماس به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های تروبرد داخلی دو ساله و صفر تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که نادر صالح پور با اسب سرخان هج نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و ابوطالب چاریزاده با اسب آینام و نورمحمد بهادر با اسب نفس نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون سه و پنج ساله و هشت تا ۱۲ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که عبدالرحیم آرمیده با اسب ایزا بوی موفق به کسب مقام اول شد و آق اویلی بشگرد با اسب گوهر ناز و آرمین آق آتابای با اسب آزالیا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

بنیامین جرجانی بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته هفدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد، بنیامین جرجانی با کسب دو مقام نخست بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، کمال دلیجه عطا و عبدالرحیم آرمیده هر کدام یک مقام نخست و یک مقام دوم کسب کردند، پیمان قلرعطا یک مقام نخست و یک مقام سوم به دست آورد و نادر صالح پور صاحب یک مقام نخست شد.

لازم به ذکر است؛ هفته هجدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد عصر جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.