کار سخت بسکتبال ایران در فیبا آسیا چلنج/اکثرحریفان دو ملیتی هستند

کار سخت بسکتبال ایران در فیبا آسیا چلنج/اکثرحریفان دو ملیتی هستند

علی توفیق در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت تیم ملی بسکتبال که برای شرکت در رقابت های فیبا آسیا چلنج آماده می شود، اظهارداشت: تمرینات ار

علی توفیق در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت تیم ملی بسکتبال که برای شرکت در رقابت های فیبا آسیا چلنج آماده می شود، اظهارداشت: تمرینات اردونیشینان طبق روال روزهای گذشته به صورت منظم در تالار آزادی پیگیری می شود، البته قاعدتا با توجه به نزدیک تر شدن به زمان مسابقات و از طرفی آماده تر شدن بازیکنان نسبت به روزهای ابتدایی اردو، چگونگی برنامه های تمرینی تا حدی تغییر داشته اما آنچه مسلم است این تمرینات تا زمان شروع مسابقات به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

وی در مورد ترکیب دوازده نفره تیم ملی و زمان مشخص شدن آن برای حضور در رقابت ها نیز یادآور شد: البته تصمیم گیری در این زمینه با اعضای کادر فنی است اما قاعدتا تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز مسابقات باید ترکیب تیم مشخص و اعلام شود، احتمالا مربیان تیم ملی هم قصد دارند از حداکثر فرصتی که در اختیار دارند برای گزینش و معرفی نهایی بازیکنان استفاده کنند.

دبیر فدراسیون بسکتبال با یادآوری اینکه مسابقات بسکتبال فیبا آسیا چلنج اولین مرحله از مسابقات انتخابی جهانی ۲۰۱۹ چین به حساب می آید و از این حیث اهمیت بالایی دارد، تصریح کرد: پنج تیم نخست این رقابت ها برای شرکت در مسابقات انتخابی منطقه ای خود کسب سهمیه می کنند، دستیابی به یکی از این پنج سهمیه رقابت میان دوازده تیم شرکت کننده در مسابقات پیش رو را حساس تر می کند. عر

توفیق در مورد تیم ملی بسکتبال ایران و عملکردی که می تواند در رقابت های فیبا آسیا چلنج داشته باشد، یادآور شد: به طور حتم ملی پوشان ایران دیدارهای مشکلی پیش رو دارند، این روزها که در حال فراهم کردن مقدمات سفر یازده تیم دیگر به ایران و پذیرش آنها هستیم، می بینیم که اکثر تیم ها و حتی تیم هایی مانند عراق و اردن بازیکن آمریکایی دارند، این موضوع دو ملیتی بودن بازیکنان حریف قطعا در چگونگی عملکرد تیم ها تاثیر گذار است.

دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: همه تیم ها به تهران می آیند تا برای ادامه حضور در رقابت های انتخابی جهان کسب سهمیه کنند و بتوانند با کسب جایگاهی خوب کار خود را در مراحل بعدی راحت تر کنند، اگر چه اعتقاد دارم تیم ملی بسکتبال کاری دشوار در این رقابت ها و مقابل حریفان پیش رو دارد اما در عین حال این اطمینان را می دهم که تیم ملی بسکتبال قطعا یک پای فینال خواهد بود.

به گزارش مهر، مسابقات بسکتبال فیبا آسیا چلنج طی روزهای ۱۹ تا ۲۸ شهریورماه در تهران برگزار می شود. تیم ملی بسکتبال ایران در گروه سوم این رقابت ها با قطر و عراق همگوره است. چین، اردن، قزاقستان (گروه اول)، فیلیپین، هند، چین تایپه (گروه دوم)، ژاپن، کره و تایلند (گروه چهارم) دیگر تیم های شرکت کننده در این رقابت ها هستند.