کاری نکنیم که آیندگان، ما را بابت الگوی جدید قراردادهای نفتی زیر سؤال ببرند

کاری نکنیم که آیندگان، ما را بابت الگوی جدید قراردادهای نفتی زیر سؤال ببرند

سیدراضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره اصلاحات دولت و الگوی جدید قراردادهای نفتی گفت:
سیدراضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره اصلاحات دولت و الگوی جدید قراردادهای نفتی گفت: کسی از مسئولین ما انتظار ندارد که همگام با کشورهای پیشرفته سرمایه گذاری و توسعه داشته باشیم اما قابل قبول نیز نیست که امنیت کشور را فدای مسائل اقتصادی کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی اخیر درباره قراردادهای جدید نفتی انگلیسی و آمریکایی است، اظهار داشت: ممکن است شریک خارجی با ظرافت خاصی موجبات نفوذ غرب را در اقتصاد کشور فراهم آورد.

نوری با تاکید بر ضرورت دقت و طمأنینه شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی در مسئله الگوی جدید قراردادهای نفتی گفت: باید هر گونه رخنه و فرصت را برای زیر سلطه رفتن کشور از میان ببریم و کاری کنیم که آیندگان، ما را زیر سؤال نبرند.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها حاضرند از طریق قرارداد بیع متقابل با کمترین سود در پروژه های نفتی با ما همکاری کنند.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: قراردادهای جدید باید به گونه ای باشد که پس از مدتی میادین به ما برگردانده شده و فناوری را نیز در ضمن اجرای پروژه های مشترک به ایران منتقل کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی 25 سال به اعطای حاکمیت میادین نفتی به طرف های خارجی را تعهدی سنگین خواند و اظهار داشت: به هیچ عنوان استقلال کشور نباید به واسطه الگوی جدید قراردادهای نفتی زیر سوال برود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/7R49KG