۵۰ درصد زائران اربعین حسینی به کشور بازگشتند

۵۰ درصد زائران اربعین حسینی به کشور بازگشتند

اجتماع > سفر - همشهری آنلاین:معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی از سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چذابه تا شب گذش
اجتماع > سفر - همشهری آنلاین:
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی از سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چذابه تا شب گذشته بیش از ۵۰ درصد زائران ایرانی مشارکت‌کننده در مراسم اربعین حسینی به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش ایرنا، داود کشاورزیان در هشتادمین جلسه کمیسیون ایمنی راه ها، آخرین وضعیت بازگشت زائران مشارکت کننده در مراسم اربعین حسینی از سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چذابه را بررسی و اظهار داشت: روز یکشنبه حدود 258 هزار نفر از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چذابه وارد کشور شدند.

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای افزود: گزارش ستاد اربعین حاکی از بازگشت 280 هزار نفر از زائران تا صبح دوشنبه است که این رقم شامل مسافران ریلی و هوایی نیز می شود.

وی اضافه کرد: امسال اقدامات زیرساختی در مسیرهای منتهی به سه پایانه مرزی یاد شده موجب افزایش بهره وری ناوگان حمل و نقل و جلوگیری از بروز گره های ترافیکی شد و به دلیل ایجاد مسیر موازی مهران- ملکشاهی - ایلام و بهسازی محور ایلام - مهران قادر به یک طرفه کردن محور ایلام- مهران و ایلام- سرابله- حمیل شدیم که مسافران استان های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان های غربی و شرقی، همدان، زنجان و بخشی از اردبیل از این مسیر تردد می کنند و پلیس راه فقط به خودروهای مقصد روستاهای واقع در طول مسیر اجازه تردد می دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ گونه مشکلی برای تامین ناوگان در ایام اربعین حسینی نداشتیم و گزارشی نیز بابت تخلف در نرخ کرایه اعلام نشده است.

کشاورزیان گفت: اقدامات انجام شده در مرز چذابه و شلمچه از جمله ساخت جاده جدید در مسیر بستان و چهارکیلومتری پایانه مرزی در نزدیکی پارکینگ ها مانع از ایجاد گره های ترافیکی در نوار مرزی شد، همچنین در شلمچه نیز مشکل خاصی وجود نداشت و روز گذشته بالغ بر 60 هزار نفر زائر از این مرز وارد کشور شدند و 11 هزار نفر اتباع خارجی نیز از این منطقه به سمت کربلا عزیمت کردند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: امسال امکانات اقامتی خوبی در پایانه مرزی مهران ایجاد شد و در صورت تاخیر اتوبوس امکانات استراحت و پذیرایی فراهم شده بود.

وی یادآورشد: پارکینگ ها نیز با انضباط بهتری نسبت به سال گذشته مدیریت شد و مزاحمتی نبود و افراد به راحتی خودروی خود را جستجو و شناسایی می کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: دوشنبه و سه شنبه اول و دوم آذر ماه با یک موج بزرگ بازگشت زائران را داریم و موج بعدی در روز های پنجشنبه و جمعه این هفته بروز پیدا می کند.

امسال برای شرکت در مراسم بزرگ اربعین حسینی در کربلا بیش از دو میلیون و 200 هزار نفر از سه مرز مهران، چذابه و شلمچه عازم کشور عراق شدند و بیش از 100هزار نفر نیز با استفاده از پروازهای هوایی عازم عراق شده بودند.