۱۰درصد دیابتی‌ها درکشور کودک هستند

۱۰درصد دیابتی‌ها درکشور کودک هستند

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:به گفته رئیس انجمن غدد اطفال ایران، حدود ۱۰ درصد از جمعیت مبتلا به دیابت در کشور، کودک هستند.
زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
به گفته رئیس انجمن غدد اطفال ایران، حدود ۱۰ درصد از جمعیت مبتلا به دیابت در کشور، کودک هستند.
  • مجله ديابت

به گزارش مهر، رئیس انجمن غدد اطفال ایران اظهار داشت: ابتلا به بیماری دیابت در ایران رو به افزایش است و در کشور ما حدود ۵ میلیون نفر درگیر دیابت هستند، البته شمار دقیق مبتلایان به دیابت به عنوان یک بیماری خاموش در همه جای دنیا از جمله ایران هیچ گاه به دست نمی آید و تمام آمارهای ارائه شده در این زمینه تخمینی است.

دکتر علی ربانی افزود: متوسط هزینه درمان یک بیمار دیابتی یا بیمار بستری شده در ایران در خوش بینانه ترین حالت بین ۲ میلیون تومان در سال است که در مجموع چیزی معادل یک هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان هزینه بستری این بیماران در کشور می شود که این مبلغ در بدبینانه ترین حالت می تواند به ۱۱ هزار میلیارد تومان نیز برسد.

ربانی گفت: برای پیشگیری از دیابت نوع دو باید از عواملی مانند تحرک نداشتن، مصرف مواد غذایی نامناسب مانند فست فودها و قرار گرفتن در محیط های استرس زا، خودداری شود.

به گفته رئیس انجمن غدد اطفال ایران، حدود ۱۰ درصد بیماران دیابتی در کشور کودک هستند و این مسأله رو به افزایش بوده چرا که چاقی نسبت به گذشته بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳ نوع دیابت بالغین، کودکان و دیابت بارداری وجود دارد، گفت: در همه دنیا به دلیل تغییرات شیوه زندگی و تغییر استفاده از تغذیه های سالم، این بیماری رو به گسترش بوده است.

ربانی خاطرنشان کرد: دیابت در مادران باردار نیز بسیار حائز اهمیت است چرا که در صورت کنترل نكردن آن جنین در شکم مادر آسیب خواهد دید.

  • مجله چاقي