128میلیون دلارمحصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی به خارج ازکشور صادرشد

128میلیون دلارمحصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی به خارج ازکشور صادرشد

تبریز - ایرنا - معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: انواع محصولات کشاورزی این استان طی هفت ماه گذشته به 28 کشور جه

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، اکبر فتحی اظهار کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.
وی سهم صادرات محصولات کشاورزی از صادرات غیرنفتی استان را در کل 5/11 درصد دانست و افزود: سهم صادرات محصولات کشاورزی استان از کشور نیز 5/4 درصد می باشد.
فتحی ادامه داد: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های مطلوب، آذربایجان شرقی توانایی صادرات گسترده محصولات کشاورزی به خارج از کشور را دارد.
وی با اشاره به فرصت های بی نظیر موجود در بخش کشاورزی برای افزایش صادرات غیر نفتی و اشتغال زایی، گفت: ایجاد صنایع تبدیلی یکی از سیاست های اصلی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان، شناخت و تعیین بازارهای هدف را مهمترین شرط ورود به بازارهای صادراتی کشاورزی برشمرد.
وی افزود: تولید صادرات محور در بخش کشاورزی باید مورد تاکید قرار گیرد و بسیاری از شهرستان های استان توانایی تولید محصولات سالم کشاورزی با قابلیت صادرات را دارند.
فتحی استفاده از علم بازاریابی در بخش کشاورزی را لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: متاسفانه بازاریابی در این بخش کمتر مورد توجه قرار گرفته و زمینه حضور متخصصان بازاریابی برای محصولات کشاورزی و رونق بخشی به این بازار فراهم است.
6120/245