استکبارستیزی ملت ایران با تصویب برجام پایان نمی پذیرد

استکبارستیزی ملت ایران با تصویب برجام پایان نمی پذیرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، ب

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری شهادت حضرت سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: ماه محرم برکت فراوانی داشته و باید از ظرفیت معنوی و عبادی آن نهایت استفاده صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ماه های محرم و صفر و مناسبت های این ایام پشتوانه ثبات دین و بیمه شدن زحمت پیامبر(ص) است، اضافه کرد: ماه محرم و واقعه عاشورا باعث تبلور یافتن اسلام، دیانت، اخلاص و انصاف شد و ظلم ستیزی و منکرستیزی را برای همیشه تاریخ نهادینه کرد.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه محرم هر سال تازه شده و به همین دلیل نیز گرد و غبار غفلت و فراموشی نمی گیرد، افزود: محرم هم بصیرت و هم محبت را به مردم عطا می کند و به واسطه دشمن شناسی و دوست شناسی برگرفته از عاشورا است که ملت مسلمان و انقلابی ایران همواره در برابر دشمنان دین مبین اسلام ایستادگی می کنند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه محرم سبک زندگی عزتمندانه را به انسان آموخت و منبع الهام بخش برای رشد، تعالی و بالندگی شد، اظهار داشت: استکبارستیزی نخستین و مهم ترین پیام عاشورا است.

به گفته وی مهم ترین دلیل دشمنی استکبار با ایران اسلامی اتصال ما به منبع بی پایان دین و ارزش های اسلامی است به همین دلیل نیز آنها همیشه در پی کارشکنی و ایجاد خلل در این منبع عظیم هستند.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی و تأیید آن در شورای نگهبان، اظهار کرد: تاریخ درباره برجام قضاوت می کند و در رابطه با آن به مسؤولان، رسانه ها و مجلس شورای اسلامی نمره می دهد اما نتیجه آن هر چه باشد باید توجه داشت که استکبارستیزی مردم ما در کنار برجام همچنان باقی خواهد ماند چرا که آنها این درس را از مکتب عاشورا فرا گرفته اند.

وی با بیان اینکه در آینده علت اصرار رهبری برای محکم گرفتن خطوط قرمز مشخص می شود، تصریح کرد: با وجود تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی و تأیید آن در شورای نگهبان، ملت ایران استکبارستیزی را فراموش نکرده و در راهپیمایی ها نیز همچنان خشم و نفرت خود را از آمریکا و استکبار و ایادی آنها در منطقه فریاد خواهد زد.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه در طول بیش از سه دهه گذشته نظام جمهوری اسلامی با بسیاری از دولت ها به غیر از آمریکا و اسراییل مذاکره و رفت و آمد داشته است، اضافه کرد: دلیل اصرار مقام معظم رهبری بر مذاکره نکرده با آمریکا این است که آمریکا به دنبال مذاکره نیست بلکه می خواهد از این طریق سلطه گری و قلدری خود را بر ملت ما اعمال کند.