برگزاری دوره های آموزشی امدادو نجات نیاز اساسی برای مدیریت حوادث است

برگزاری دوره های آموزشی امدادو نجات نیاز اساسی برای مدیریت حوادث است

یاسوج - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری نخستین دوره تخصصی آموزشی و مهارتی مسوولان امداد و نجات شعب استان های منطقه جنو

مسعود مثنوی روز دوشنبه در آیین برگزاری اولین دوره تخصصی آموزشی و مهارتی ویژه مسوولان امداد و نجات شعب استان های منطقه جنوب کشور در یاسوج افزود: ارایه آموزش های لازم در زمینه امداد و نجات به مسوولان مربوطه رویکرد جمعیت هلال احمر برای توانمند سازی نیروهای امدادی است.
وی بیان کرد: در این دوره آموزشی که از 21 شهریور آغاز و تا 25 شهریور امسال ادامه دارد 100 نفر از مسوولان امداد و نجات شعب استان های فارس، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند.
مثنوی اظهار کرد: در این دوره مهارت هایی شامل عملیات در ارتفاع و فضای معلق، نجات در حوادث جاده ای و آشنایی با امداد بوسیله بالگرد امدادی، کاربرد ارتباطات در امداد، آشنایی با کارگاه پیش بیمارستانی، نحوه استفاده از سیستم های VHFو HF، سامانه GPS و سایر مهارت ها با حضور استادان مجرب کشوری به شرکت کنندگان آموزش داده می شود.
وی مهمترین ویژگی برگزاری چنین دوره هایی اموزشی را توان افزایی هرچه بیشتر مسوولان نسبت به عملیات های امداد و نجات در شرایط مختلف عنوان کرد و گفت:استفاده از تجارب مسوولان امداد و نجات استان های معین نیز مزیت غیرقابل انکار این دوره ها است.
نخستین دوره تخصصی آموزشی و مهارتی مسوولان امداد و نجات شعب استان های منطقه جنوب کشور در روستای دهنو به فاصله سه کیلومتری از یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است.
627/7533