ترویج امر به معروف یکی از نیازهای جامعه/شان ماه محرم رعایت شود

ترویج امر به معروف یکی از نیازهای جامعه/شان ماه محرم رعایت شود

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر امروز در خطبه هاز نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار داشت: ترویج فریضه دینی امر

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر امروز در خطبه هاز نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار داشت: ترویج فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر یکی از نیازهای اصلی برای جوامع اسلامی است و در همین راستا همه اقشار جامعه در راستای توجه به این مهم باید تلاش کنند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: مشارکت همگانی در راستای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضروری است و در همین راستا باید از تمامی ظرفیت های در اختیار برای توجه به این مهم استفاده شود.

امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: زمانی که در جامعه امر به معروف و نهی از منکر رعایت شود آن جامعه به سمت و سوی سعادت و سلامت پیش می رود و در این راستا روحانیون و اقشار خاص جامعه رسالت مهمی را بر عهده دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های امروز نماز جمعه سنندج، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، افزود: قیام امام حسین(ع) سرشار از درس های بزرگی برای مسلمانان است که باید همواره مورد توجه باشد و ما امروز از درس های این قیام الگوبرداری کرده و آن را در زندگی فردی و اجتماعی خود مورد توجه قرار دهیم.

ماموستا خدایی با اشاره به جایگاه و اهمیت قیام کربلا و تاثیر آن بر جوامع اسلامی در عصر حاضر، کرد: امام حسین(ع) برای زنده کردن دین جدش و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و جان مبارک خویش را در راه حق و زنده نگه داشتن آموزه های اسلامی فدا کردند.

امام جمعه سنندج بر توجه همه پیروان مذاهب اسلامی در خصوص رعایت شئون ماه محرم و عزاداری های این ماه تاکید کرد و یادآور شد: رعایت شان ماه محرم ضروری است و در همین راستا باید ما در این ماه نسبت به انجام فرایض دینی توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم ترویج درس های قیام امام حسین (ع) در کربلا، عنوان کرد: امام حسین با این حرکت خود درس آزادگی، دینداری، مقابله با ظلم و ستم را به ما داده است ولی امروز متاسفانه در کشورهای اسلامی شاهد وقوع حوادث تلخ و نگران کننده ای به نام دفاع از دین مبین اسلام هستیم.

امام جمعه سنندج در بخشی دیگراز خطبه های نماز جمعه این هفته به ضرورت رعایت نظافت و پرهیز از نجاسات در آیین اسلامی اشاره کرد و گفت: نگهداری حیوانات نجس همچون سگ و خوک در خانه ها توسط مسلمین حرام است.

ماموستا خدایی افزود: انتظار می رود مردم مسلمان کردستان بر آموزه های اسلامی خویش تاکید کنند و دنباله روی فرهنگ منحط و آموزه های مکتب منحرف غربی نباشند.

وی با اشاره به لزوم ترویج آموزه های دینی در بین مردم، گفت: پیروی از آموزه های دینی از سوی همه اقشار جامعه به ویژه جوانان که همواره مورد هجوم دشمنان اسلام قرار می گیرند یکی از نیازهای لازم و ضروری است که باید به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گیرد و البته در این راستا نقش خانواده ها برای هدایت و مدیریت نسل جوان از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.