حضور ۱۸۱ ناشر کشوری در نمایشگاه کتاب سمنان

حضور ۱۸۱ ناشر کشوری در نمایشگاه کتاب سمنان

به گزارش خبرنگارمهر، محمدرضا سوقندی صبح دوشنبه در نشست خبری به مناسبت افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این اس

به گزارش خبرنگارمهر، محمدرضا سوقندی صبح دوشنبه در نشست خبری به مناسبت افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، بیان داشت: این نمایشگاه از ۱۴ تا ۲۰ آبانماه صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای  علاقمندان و دوستداران کتاب است.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان سمنان افزود: در صبح روز سفر نمایشگاه به علت استقبال از کاروان تدبیر وامید تعطیل و در شیفت عصر از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به صورت تمام وقت پذیرای علاقمندان است.

کتاب های نمایشگاه ۳۰ درصد تخفیف دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه سیزدهمین نمایشگاه استانی کتاب سمنان، در ۱۲۲ غرفه با ۳۲ هزار و ۸۰۰ عنوان کتاب برگزار خواهد شد، گفت: کتاب ها در این نمایشگاه با ۳۰ درصد تخفیف شامل ۲۰ درصد تخفیف خرید با بن کتاب و ۱۰ درصد بقیه نیز توسط ناشران عرضه می شود.

سوقندی به اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان بن کتاب برای ارایه به دوستداران کتاب در استان سمنان اشاره کرد و بیان کرد: با توجه به اینکه زمان برگزاری نمایشگاه از بهمن ماه به آبان‌ماه تغییر یافته پیش‌بینی می‌شود اقشار مختلف و از جمله دانشجویان و دانش‌آموزان در نمایشگاه امسال حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

وی همچنین کتاب را حامل اندیشه، مادر تحول، مادر تمدن و مادر فرهنگ عنوان کرد و گفت: محتوای کتاب مهم و ضروری است.

مطالعه باعث دوری از آسیب اجتماعی می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر مطالعه کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: افرادی که مطالعه می کنند از آسیب های اجتماعی دور می شوند.

سوقندی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی از اهمیت بالایی برخوردار است و نماد خردورزی و اندیشه در تمام فرهنگ ها محسوب می شود، گفت: تمدن اسلامی بر مبنای کتاب شکل گرفته و کلام وحی نیز تاکید و نگاه ویژه ای به نوشتن، تعقل و اندیشیدن دارد.

وی افزود: امروز كتاب و فرهنگ كتابخوانی در عرصه نفس گيری در حال دست و پا زدن است و بايد به داد عقل و انديشه برسيم؛ چرا كه كتاب حامل انديشه است و در بيان اهميت آن همين بس كه قرآن به قلم قسم مي خورد.

نمایشگاه کتاب محل رشد و تعالی فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، سرانه مطالعه در هر جامعه را شاخص فرهنگ آن عنوان كرد و گفت: برپايي نمايشگاه كتاب در حقيقت راهكار ارتقا و گسترش و ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني در جامعه است.

سوقندی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب، تنها، جایی برای خرید کتاب نیست، ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌ های فرهنگی و هنری بر لایه‌های که مختلف اجتماعی تاثیر بسزایی می گذارند.

وی افزود: حضور اقشار مختلف و خصوصا دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان و نسل جوان در این نمایشگاه و بازدید از نمایشگاه می‌تواند در اقبال آنها به کتاب و کتاب‌خوانی نقش مهمی ایفا کند.

برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب استان سمنان

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز  در این نشست به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان اشاره داشت و گفت: ایجاد غرفه کودک و نوجوان برای ترویج کتابخوانی در این قشر، معرفی مفاخر استان، غرفه ناشران دارای شمارگان کم، رسانه های دیجیتال، ایجاد غرفه ستاد اقامه نماز و ... از برنامه های جنبی سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان است.

سیما رجبی اهمیت موضوع ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم را یاد آور شد و افزود: نمایشگاه کتاب با حجم کمتر در شهرستان های استان سمنان نیز برگزار شود.

وی ادامه داد: سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان پنجشنبه این هفته در سالن بزرگ غدیر سمنان واقع در بلوار بسیج با حضور مسئولان استانی و کشوری افتتاح می شود. 

۱۵ کتاب در نمایشگاه سیزدهم رونمایی می شوند

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین گفت: در این نمایشگاه غرفه های دستگاه های اجرایی شامل اداره کل کتابخانه ها، کنگره سه هزار شهید، بنیاد شهید وامور ایثارگران، حوزه هنری، ستاد اقامه نماز، ستاد احیای امربه معروف ونهی از منکر، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سازمان تبلیغات اسلامی و... علاوه بر ناشران حضو خواهند داشت.

رجبی در بخش دیگر سخنان خود از چاپ ۹۲ عنوان کتاب در هفت ماهه نخست امسال در این استان خبر داد و ابراز داشت: ۱۵ کتاب در هفته کتاب و کتابخوانی در استان سمنان رونمایی می شود.

وی از فعالیت ۲۶ موسسه انتشاراتی در استان سمنان نیز خبرداد و افزود: از این تعداد موسسات ۱۱ در شهرستان سمنان، چهار موسسه در شهرستان شاهرود، هشت موسسه در دامغان و سه موسسه در شهرستان گرمسار فعالیت دارند.