حمله دوباره جنگنده‌های سعودی/اعلام جهاد در یمن/اسارت ۳۰ نظامی سعودی

حمله دوباره جنگنده‌های سعودی/اعلام جهاد در یمن/اسارت ۳۰ نظامی سعودی

جنگنده‌های سعودی بار دیگر صنعا را بمباران کردند. درپی تجاوز اخیر رژیم سعودی، عضو کمیته سازمان علمای یمن به مردم بی دفاع این کشور اجازه حمل سلاح و جهاد


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از فارس، خبرگزاری رسمی عربستان گزارش داد که جنگنده‌های سعودی بار دیگر مناطقی از صنعاء را بمباران کردند.

در این حمله، سیستم ضد هوایی صنعا، مرتب فعال بود و باعث شد تا جنگنده‌های سعودی سریع آسمان صنعا را ترک کنند.

در همین راستا «شیخ علی خالد الشمری»، عضو کمیته سازمان علمای یمن فتوای جهاد و دفاع از مردم یمن درپی تجاوز اخیر رژیم سعودی به مردم بی دفاع این کشور و حمل سلاح و جهاد مقدس را صادر کرد.

شیخ الشمری گفت: پس از تجاوز رژیم سعودی به یمن و هدف قرار دادن شهروندان بی گناه یمن کمیته سازمان علمای یمن مردم این کشور را به حمل سلاح و جهاد دعوت کرد.

وی خاطر نشان کرد: رژیم سعودی و رژیم های عربی با مشارکت آمریکا و رژیم صهیونیستی حمله به مردم بی گناه یمن را تدارک دید و به همین دلیل تمام مومنان را به حمل سلاح دعوت کرد و از آنها خواست به کمیته های انقلابی و جنبش انصار الله ملحق شوند.

شیخ الشمری افزود: مردم آزاده یمن به جهانیان قدرت خود در ایستادگی و مقاومت در برابر این تجاوز وحشیانه و دفاع از خاک و حق حاکمیت را ثابت کنند و آن را حق مشروع و بر حق یمنی ها دانست که تمام عرف ها و میثاق ها و قوانین بین المللی بر آن تاکید می کنند.

شبکه الجزیره عربی هم از اقدام جنگنده های کشورهای عربی به ادامه بمباران صنعا، پایتخت یمن، خبر داد.

از سوی دیگر منابع آگاه یمنی خبر دادند که جنبش «انصار الله» یمن 30 نظامی سعودی را به اسارت گرفتند.

منابع آگاه یمنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا تاکید کردند که جنبش «انصار الله» یمن و کمیته های مردمی این کشور 30 نظامی سعودی را به اسارت گرفتند.

این منابع تصریح کردند: در نتیجه درگیری های شدیدی که میان جنبش «انصار الله» یمن و کمیته های مردمی این کشور با نظامیان سعودی در منطقة «رازح» از توابع «الطویلة» رخ داد، 30 نظامی سعودی به اسارت گرفته شدند.

یمن شاهد تجاوز توجیه نشده از سوی عربستان سعودی و شماری از کشورهای هم پیمان ریاض است که خواهان مصادره انقلاب مردمی در یمن هستند.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت : حمله کنندگان به یمن بایت اقدام خود بهای گزافی خواهند پرداخت.

همزمان با دومین روز حملات هوایی عربستان به یمن، عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن وارد ریاض شده است.

شبکه تلویزیونی یمن اعلام کرد پیکر شهیدان بمباران مناطق مسکونی این کشور به دست عربستان امروز جمعه در میدان بزرگ صنعا پایتخت یمن تشییع می شوند.

دانلود