دستگاه‌های رادیولوژی وطنی شد

دستگاه‌های رادیولوژی وطنی شد

به گزارش همشهری آنلاین، اما حالا صنعت تجهیزات پزشکی ایران روزهایی رویایی دارد و با تلاش متخصصان و محققان هر روز یک برگ برنده در این صنعت رو می‌شود. نو

به گزارش همشهری آنلاین، اما حالا صنعت تجهیزات پزشکی ایران روزهایی رویایی دارد و با تلاش متخصصان و محققان هر روز یک برگ برنده در این صنعت رو می‌شود. نوبتی هم که باشد، نوبت دستگاه‌های رادیولوژی است که وجود آن در مراکز درمانی از نان شب واجب‌تر است و حالا خبرها حاکی از آن است که محققان ایرانی موفق به بومی‌سازی دستگاه‌های رادیولوژی شده‌اند که اکثر قطعات آن با فناوری داخلی تولید می‌شود و توانسته میزان قابل توجهی از نیاز داخلی را برآورده کند.

مدیر فنی و عضو هیأت مدیره شرکت تولیدکننده گفته که تا قبل از تولید، این دستگاه‌ها کلا وارداتی بودند، اما محققان شرکت آنها توانسته‌اند برای تشخیص بهتر، دستگاه‌ها را با هزینه‌ کمتر در داخل تولید کنند. در حال حاضر این دستگاه‌های رادیولوژی وطنی در بیمارستان‌ها و مراکز تصویربرداری استفاده می‌شود که در ۲ نوع ثابت و متحرک است.

به‌گفته مسئولان، در حال حاضر ۹۰ درصد دستگاه‌هایی که در مراکز درمانی نصب می‌شود تولید داخل است. به‌ گفته مسئولان، نیاز کشور به این دستگاه‌ها سالانه حدود ۴۰۰ دستگاه است که تلاشگران این شرکت حداقل سالی ۱۰۰ عدد تولید می‌کنند و تا ۲۰۰ دستگاه هم ظرفیت تولید دارند.

بیشتر بخوانید: دست‌مریزاد به دانشمندان ایرانی ایران در جمع ابرقدرت‌ها برای مهار سرطان