سرانه ورزشی چالوس کمتر از یک متر مربع است

سرانه ورزشی چالوس کمتر از یک متر مربع است

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان رضوی صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح های ورزشی در گفتگو با خبرنگاران در چالوس افزود: در حال حاضر ۱۸۷ هزار مترمربع فضای

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان رضوی صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح های ورزشی در گفتگو با خبرنگاران در چالوس افزود: در حال حاضر ۱۸۷ هزار مترمربع فضای ورزشی روباز و سرپوشیده در تملک اداره ورزش و جوانان شهرستان وجود دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بابیان اینکه ۱۶ برنامه هفته تربیت‌بدنی در این شهرستان اجرا شد گفت: دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقات والیبال، دوچرخه‌سواری و تکواندو ازجمله برنامه‌ها بوده است.

وی شمار کم نیروی اداری را ازجمله مشکلات بیان کرد و گفت: با توجه به نیروی کم، جوابگوی بیش از ۱۰ هزار ورزشکار وعلاقمند به ورزش در تمامی رشته‌ها در شهرستان هستیم.

رضوی بابیان ۱۰ هزار ورزشکار درسطح شهرستان وجود دارد گفت: در حال حاضر هفت هزار ۵۰۰ ورزشکار بیمه‌شده در هشت سالن و ۲۵ باشگاه خصوصی ما در حال ورزش هستند و سرانه ورزشی شهرستان کمتر از یک مترمربع است.

وی افزود: در حال حاضر ۳۶ هیئت در شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۲۲ هیئت فعال هستند و قرار است هیئت‌های غیرفعال بر اساس عملکرد هیئت تعویض شوند.

وی با اشاره به زمین ورزشی تجین کلا که یکی از پروژه‌ای سفر مقام معظم رهبری است گفت: اعتبار این پروژه ۱۷ میلیارد تومان است و ۱۰۰ درصد اخذشده وباید تاپایان سال ۹۵ افتتاح شود.

سید بهرام موسوی مدیرعامل جامعه ورزش شهرستان چالوس نیز میزان سرانه فضاهای ورزشی در شهرستان را کمتر از یک مترمربع اعلام کرد و افزود: تلاش می‌کنیم با همکاری بخش‌های خصوصی فضاهای ورزشی در این منطقه افزایش یابد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج ورزش همگانی گفت: امروز با توجه به آن‌که کم‌تحرکی عامل بروز بسیاری از بیماری‌ها در جامعه شده و از سویی آسیب‌های اجتماعی نیز در جامعه روند روزافزون دارد باید به مقوله ورزش توجه جدی‌تری شود.

موسوی تصریح کرد: روسای هیئت‌ها بازوان اجرایی دستگاه ورزشی شهرستان هستند و در این خصوص کسانی که فعالیت کم‌رنگی دارند تعویض می‌شوند.

وی دربخشی از سخنان خود با اشاره به ساخت دفتر هیئت‌های ورزشی و خوابگاه ورزشی در کنار اداره ورزش گفت: برای این پروژه اعتباری نزدیک به ۴۷۲ میلیون تومان نیاز است و تاکنون نزدیک به ۶۰ میلیون تومان برای به‌روزرسانی پروژکتورهای تنها زمین فوتبال هزینه شد.

موسوی با اشاره به‌روز جهانی کودک گفت: به پیشنهاد اداره کل ورزش و جوانان در روز جهانی کودک مقررشده در بحث کشتی آزاد و فرنگی میزبان نونهالان در سطح بین اللملی باشیم.