شعبه دوم موزه آرمیتاژ تا سال ۲۰۲۰ ساخته می‌شود

شعبه دوم موزه آرمیتاژ تا سال ۲۰۲۰ ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، «ولادیمیر مدینسکی» وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه در صفحه توئیترش از سفر کاری خود به شهر یکاترینبورگ و پرداختن به طرح‌های تعمیر سیرک

به گزارش خبرنگار مهر، «ولادیمیر مدینسکی» وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه در صفحه توئیترش از سفر کاری خود به شهر یکاترینبورگ و پرداختن به طرح‌های تعمیر سیرک (۲۰۱۸-۱۹)، تئاتر اپرا و باله و ساخت شعبه «آرمیتاژ-اورال» تا سال ۲۰۲۰ خبر داد.

پیش از این مدینسکی برای بررسی امکان تامین بودجه فدرال در کشور روسیه برای ساخت شعبه اورال ارمیتاژ اعلام آمادگی کرده بود.

شهر «یکاترینبورگ» در نظر دارد مرکز «آرمیتاژ-اورال» را در دو ساختمان در مرکز شهر تاسیس کند. در یکی از ساختمان‌ها نمایش آثار و در دیگری حفظ آثار، کارگاه‌های مرمت و کلاس‌هایی برای برگزاری درس‌گفتار پیش‌بینی خواهد شد. مساحت کلی دو ساختمان در خیابان واینر چهار و شش هزار مترمربع است که هزینه ساخت آن بیش از ۵۷۶ میلیون روبل خواهد شد. در بودجه استان سوردلوفسک روسیه برای سال ۲۰۱۸ تصمیم بر تخصیص ۱۷۰ میلیون روبل گرفته شده است.

شهر یکاترینبورگ در تاریخ ارمیتاژ دولتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در ماه جولای سال ۱۹۴۱ از کلکسیون موزه شهر لنینگراد ۱، ۱۱۸ میلیون اثر به سوردلوفسک منتقل شد. این آثار در طی مدت جنگ بزرگ میهنی در گالری نقاشی سوردلوفسک، حفظ و در اکتبر سال ۱۹۴۵ این آثار باارزش مجدداً به شهر لنینگراد بازگردادنده شدند.

بر اساس این گزارش که توسط رایزنی فرهنگی ایران در روسیه تهیه شده و برای انتشار در اختیار مهر قرار گرفته، در سال ۱۹۴۷ در ازای قدردانی بابت حفظ این کلکسیون بیش از ۲۰۰ اثر به سوردلوفسک اهدا شده بود.