محمود مشحون: بعد از مدت ها یک تیم واقعی در بسکتبال داریم

محمود مشحون: بعد از مدت ها یک تیم واقعی در بسکتبال داریم

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال با هشت دیدار بدون باخت در مسابقات فیبا آسیا چلنچ جام قهرمانی اولین دوره این رقابت‌ها را به دست آورد. این مسابقات

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال با هشت دیدار بدون باخت در مسابقات فیبا آسیا چلنچ جام قهرمانی اولین دوره این رقابت‌ها را به دست آورد. این مسابقات برای مدت ۱۰ روز در ایران برگزار شد و طی آن ملی‌پوشان بسکتبال کشورمان در مصاف با تیم‌های قطر، عراق، تایلند، ژاپن، هند، اردن و کره جنوبی (دو دیدار) با عملکردی قابل تقدیر بخصوص به لحاظ دفاعی، نتایجی ایده آل را برای خود رقم زدند به گونه ای رضایت کامل رئیس فدراسیون را موجب شده اند.

محمود مشحون از عملکرد تیم ملی بخصوص با توجه به حاشیه‌هایی که برای این تیم پیش از شروع رقابت‌ها ایجاد شده بود بسیار راضی است، البته وی از شرایط میزبانی ایران از حیث استقبال تماشاگران هم رضایت دارد و معتقد است استقبال از بازی ها فقط در سه چهار روز اول کم بود که دلیلش هم ضعیف جلوه دادن مسابقات از سوی برخی رسانه بوده است!

ایران یک تیم واقعی بود
محمود مشحون در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اینکه در جریان مسابقات فیبا آسیا چلنج، ملی‌پوشان خود را ثابت کردند، اظهار داشت: شخصاً با دو دیدگاه مجزا پیگیر مسابقات فیبا آسیا پلنج و نتایج به دست آمده در آن بودم؛ اول اینکه تیم ملی ایران بدون هیچ‌گونه حاشیه و با همدلی و همبستگی کامل در مسابقات حاضر بود، ایران یک تیم واقعی در طول مسابقات نشان داده شد؛ به گونه‌ای که در آن بازیکن کوچکتر یا بزرگتر بودن در عمل معنایی نداشت.

بعد از مدت ها یک تیم واقعی داریم
وی در این رابطه ادامه داد: بازیکنانی امثال حامد حدادی و اوشین ساهاکیان به واسطه تجربه بیشتری که نسبت به دیگر بازیکنان داشتند، یک رهبر کامل برای هم‌تیمی‌های شان بودند. در مواقع لزوم خیلی خوب آنها را رهنمود می‌کردند و در بسیاری مواقع هم مشوق بازیکنان جوان بودند. در این رقابت‌ها یک تیم همه‌چیز تمام از بسکتبال ایران شاهد بودیم و این مهمترین دستاورد فیبا آسیا چلنج برای بسکتبال ایران بود؛ مسئله‌ای که همیشه دنبال آن بودیم و می‌خواستیم تیمی داشته باشیم که متعلق به یکی دو بازیکن نباشد، یک تیم واقعی باشد و به دور از حاشیه. امروز و بعد از مدت‌ها چنین تیمی را در اختیار داریم.

در مرحله یک هشتم برنامه چهار ساله هستیم
رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به دومین دیدگاهش از مسابقات فیبا آسیا چلنج، خاطرنشان کرد: نتیجه به دست آمده که با قهرمانی همراه بود، کاملاً رضایت‌بخش است. بارها اعلام شده که یک برنامه چهار ساله برای تیم ملی بسکتبال داریم و حضور در این رقابت‌ها، یک هشتم این برنامه به حساب می‌آمد. تا همین جا به اهدافمان طبق برنامه‌ای که داریم، رسیده‌ایم. باید بگویم جایگزین کردن بازیکنانی که سال‌ها برای تیم ملی بازی کرده‌اند، راحت نبوده، نیست و نخواهد بود. با این حال بازیکنان جوان و منتخب کادر فنی با تلاش توانستند به جایگاهی برسند که نتیجه به این خوبی به دست بیاید.

مشحون همچنین تأکید کرد: این بازیکنان با عملکردشان، خود و توانایی‌هایشان را ثابت کرده و نشان دادند در جایگاه به‌حقشان قرار گرفته‌اند. امیدوارم این تلاش و روحیه‌ای که در ملی‌پوشان می‌بینم، همچنان ادامه داشته باشد.

برای حضور در سالن هم باید علاقمند بود و هم پیگیر
وی با اشاره به انتقادات حامد حدادی از بی‌توجهی‌های صورت گرفته به تیم ملی بسکتبال و عدم استقبال مسئولان و اهالی بسکتبال و حتی هم تیمی‌های سابقش از دیدارهای تیم ملی در فیبا آسیا چلنج، گفت: البته من خود شاهد بودم که از رده سنی جوانان، بازیکنانی برای تماشای دیدارهای تیم ملی به سالن می‌آمدند. اما در میان جمعیت، پیدا کردن آنها خیلی راحت نبود. در کل اما باید بگویم اینها مسائلی نیست که بخواهیم پیگیر آن باشیم و برایشان زمان و انرژی صرف کنیم. به هر حال افراد باید علاقه‌مند و پیگیر باشند تا بتوانند به سالن بیایند و دیدارهای تیم ملی کشورشان را از نزدیک تماشا کنند. من صحبت‌های کاپیتان تیم ملی را نفی نمی‌کنم. به هر حال طبیعی است که به عنوان یک بازیکن جوان دوست دارد وقتی در کشورش بازی می‌کند، چنین حمایت‌هایی را شاهد باشد. حامد انتظاراتی از این بابت داشته که برآورده نشده است و حق دارد که آنها را به زبان بیاورد اما اگر بخواهیم دنبال این‌گونه مسائل برویم، از افکار و نتایج مثبت دور می‌شویم؛ آنکه بخواهد خود به سالن می‌آید.

ابزار دوازده هزار نفری نداشتیم!
مشحون همچنین در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه «میزبانی ایران در فیبا آسیا چلنج را چطور دیدید بخصوص به لحاظ حضور تماشاگران؟ در اکثر دیدارها تماشاگران استقبال قابل توجهی از مسابقات نداشتند، دلیلش چه بود؟»، گفت: به هر حال تکمیل ظرفیت سالنی مثل ۱۲ هزار نفری آزادی، ابزار ۱۲ هزار نفری می‌خواست که کامل آن را در اختیار نداشتیم اما با این حال آنچه در توان داشته‌ایم به کار بردیم تا میزبانی خوب برای فیبا آسیا چلنج داشته باشیم، از این میزبانی رضایت داریم بخصوص اینکه با قهرمانی همراه بودیم.

رسانه ها مقصر حضور کمرنگ تماشاگران!
وی همچنین تاکید کرد: این اولین بار بود که مسابقاتی در چنین سطح در ایران برگزار می‌شود. اما ضعیف جلوه دادن مسابقات از سوی برخی‌ رسانه‌ها، عامل اصلی حضور کمرنگ تماشاگران بود. به همین دلیل در سه چهار بازی اول حضور تعداد کمی از تماشاگران را شاهد بودیم اما به مرور که سطح بالای مسابقات و عملکرد تیم ملی برای همه اثبات شد، کم‌کم بر تعداد تماشاگران افزوده شد، طوری که در شب فینال، بیشتر از سه هزار نفر در سالن بودند!

به غیب مسئولان عادت کردیم
رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین در رابطه با عدم استقبال مسئولان وزارت ورزش از دیدارهای تیم ملی در فیبا آسیا چلنج، گفت: به این موضوع عادت داریم، گفتم که هر فردی علاقه‌مند به بسکتبال باشد و پیگیر نتایج، خود به سالن می‌آید و لزومی ندارد در این زمینه صحبتی رسانه‌ای داشته باشیم.

بازگشت باورمن به آلمان
یس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه درک باورمن روز چهارشنبه عازم آلمان می‌شود، گفت: باوردر بازگشت این مربی متقاضی یک هفته مرخصی شده است، بر این اساس فردا وی به آلمان می رود و پس از یک هفته به ایران باز می گردد؛ ارزیابی بازیکنان رده‌های سنی بالای دو متر از سراسر کشور را در برنامه داریم. بعد از آن آماده‌سازی تیم زیر ۱۷ سال برای شرکت در مسابقات غرب آسیا که ۶ ماه دیگر برگزار می‌شود را با نظارت این مربی آغاز می‌کنیم و به دنبال آن آماده‌سازی تیم‌های بزرگسالان و جوانان را در برنامه خواهیم داشت.