مردم از خرید مواد غذایی فله ای خودداری کنند

مردم از خرید مواد غذایی فله ای خودداری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکاظم زاده ظهر پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه استان همدان حاضر شد و به سؤالات آنان در حوزه فعالیتش پاسخ داد. مدیر نظارت بر موا

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکاظم زاده ظهر پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه استان همدان حاضر شد و به سؤالات آنان در حوزه فعالیتش پاسخ داد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه جایگاه دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور به علت اینکه متولی سلامت مردم هستند، ویژه است، گفت: اگر مردم نگاه ویژه‌ای به غذایی سالم مصرفی خود داشته باشند، می‌توانند جامعه پویا رقم بزنند.

وی با بیان اینکه توجه به کشاورزان باعث افزایش کیفیت محصولات غذایی می‌شود، اظهار داشت: استان هر لحظه بیشتر به سوی سلامت حرکت می‌کند بطوریکه همدان پایلوت طرح برچسب‌های تغذیه‌ای در کشور انتخاب شده و فرهنگ‌سازی استفاده از غذای سالم یک از اولویت‌های معاونت غذا و دارو تعیین شده تا مردم با افزایش آگهی و تبدیل  آن به رفتار، انتخاب درست تری داشته باشند.

کاظمی با بیان اینکه صنایع غذا باید همسو باسیاست‌های سازمان غذا و دارو حرکت کند، گفت: استفاده از قند و چربی باید در صنایع غذایی به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه ایران از اولین کشورهایی است که به دنبال زدن برچسب‌های تغذیه بر فراورده های غذایی است، گفت: تا پایان سال ۹۴ برچسب‌گذاری به روش جدید روی دهد و همدان متولی جلسه آموزشی  توجیهی آن برای کل کشور است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی از دغدغه‌های این معاونت است، اظهار داشت: سلامت نان از نگرانی مردم است بنابراین بر گندمی که وارد سیلوها می‌شود باید مراقبت بهتری روی دهد.

 وی بیان داشت: به تمام دانشگاه‌های کشور دستور بررسی مستمر و دقیق آب‌های معدنی داده و بطری‌های برندهای متخلف آب معدنی در سطح عرضه بازار نیز جمع‌آوری شد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه شیره‌های انگوری که در کارخانه‌ها تولید می‌شود کنترل می‌کنیم، اما خارج از  این نوع عرضه و به صورت فله‌ای را معاونت بهداشتی دانشگاه مورد بررسی قرار می‌دهد، گفت: همیشه تولیدکننده متخلف وجود دارد و نمی‌توان این نوع تولید را به صفر رساند.

وی با بیان اینکه مردم باید از خرید مواد غذایی فله‌ای خودداری و از مواد غذایی لبنی بسته‌بندی استفاده کنند، گفت: مواد لبنی بسته‌بندی‌شده مواد نگه‌دارنده ندارند و هر جا مشکلی وجود دارد مورد نظارت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به دلیل قیمت ارزان اجناس قاچاق، مردم به استفاده از آن‌ها تمایل دارند ولی سلامت خود را به خطر می‌اندازند، اظهار داشت: باید سلامت در اولویت باشد.