هیلی بدنبال تکرار نمایش «پاول» بود/ به آمریکا فشار متقابل بیاوریم

هیلی بدنبال تکرار نمایش «پاول» بود/ به آمریکا فشار متقابل بیاوریم

مرتضی صفاری نطنزی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اظهارات و ادعاهای اخیر نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل درباره شلیک موشک های ایرانی توسط مبا

مرتضی صفاری نطنزی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اظهارات و ادعاهای اخیر نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل درباره شلیک موشک های ایرانی توسط مبارزان یمنی به عربستان، اظهارداشت: این یک حرکت نمایشی بود که توسط می کردند مانند سری قبل که کالین پاول وزیر دفاع وقت آمریکا در موضوع جنگ عراق راه انداخت، این بار هم می توانند این نمایش را به راه بیندازند.

وی تصریح کرد: با وجود تلاش آمریکایی ها، اما افکار عمومی آگاه تر از قبل شده و حتی دوستان نزدیک آمریکا نیز این ماجرا را نپذیرفتند و سخنگوی سازمان ملل نیز به طور ضمنی اشاراتی داشت که این ادعاها صحت ندارد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکست آمریکائی ها در ماجرای داعش و عصبانیت رژیم آمریکا از این مسئله گفت: آمریکائی ها به دنبال ضربه زدن به ایران هستند تا عصبانیتشان را از بین ببرند، لذا باید هوشیار باشیم و با اقدام و موضع گیری به موقع، توطئه های آنها را خنثی کنیم.

صفاری خاطرنشان کرد: پس از ماجرای شکست داعش، مسائل دیگری مانند استعفای سعدحریری و اتهام به ایران، انتقال سفارت آمریکا به قدس و اخیراً ادعا درباره موشک های ایران همگی حلقه های زنجیره تهدیدهای آمریکا هستند که نوک پیکان آن جمهوری اسلامی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: به همین دلیل، باید مراقب باشیم و در مقابل هر توطئه آنها، حرکت متناسب و متقابل را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه آمریکائی ها بعد از این حرکت تصنعی نیز دست بردار نخواهند بود، درباره میزان احتمال تاثیرپذیری شورای امنیت از این ادعای نمایشی آمریکا گفت: بعید می دانم که در شورای امنیت فضایی برای این ادعاها فراهم باشد، چرا که حتماً روسیه و چین مسئله را نخواهند پذیرفت و اروپایی ها هم دیگر چندان به این مسائل باور ندارند.

صفاری خاطرنشان کرد: آنچه امروز در یمن اتفاق می افتد و آنچه در سوریه و عراق گذشت، همان دستورالعمل آمریکایی ها بود و امروز شاهدیم که بمباران مردم یمن با تسلیحات آمریکائی صورت می گیرد و سلاح های داعش نیز طبق اسناد موجود همگی از آمریکا و اروپا به دست آنها رسیده بود.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی که آنها با وجود این کارنامه چنین ادعاهایی را علیه ما مطرح می کنند، ما هم باید فشار متقابل بیاوریم و جنایات آنها در منطقه به ویژه در یمن را در شورای امنیت سازمان ملل و دیگر مجامع حقوقی بین المللی مطرح و دنبال کنیم.