واکنش حزب «ندای ایرانیان» به مصاحبه «عطریانفر» با مهر

واکنش حزب «ندای ایرانیان» به مصاحبه «عطریانفر» با مهر

به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد سالک معاون دبیر کل حزب ندای ایرانیان با ارسال یادداشتی به محمد عطریانفر به بخش هایی از گفتگوی وی با خبرگزاری مهر درباره حز

به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد سالک معاون دبیر کل حزب ندای ایرانیان با ارسال یادداشتی به محمد عطریانفر به بخش هایی از گفتگوی وی با خبرگزاری مهر درباره حزب ندای ایرانیان واکنش نشان داد.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

«جناب آقای محمد عطریانفر
با سلام و آرزوی سلامتی برای شما

مطالعه گفته های اخیر شما در مصاحبه با خبرگزاری مهر ضمن آنکه حاوی نکاتی خواندنی بود اما در بخش هایی باعث شگفتی و حیرت شد.

به عنوان نمونه در قسمتی از این گفت و گو مدعی شدید که حزب ندای ایرانیان در تاسیس حزب توفیق نداشته یا در جایی دیگر فرمودید جوانی مدعی شده من سعید حجاریان زمان هستم و در بخش دیگری ابراز نظر کردید که هم ندائیان و هم مخالفین ندا با یکدیگر بد برخورد کردند و دو طرف در مقابل هم سنگر گرفتند و ...

برای ما قابل فهم است که احتمال دارد به دلیل مشغله کاری و یا دوری از فضای امروز سیاست در جریان گستره فعالیت حزب ندای ایرانیان نبوده و مطلع نیستید که امروز در هر استانی که قدم می گذارید حزب ندای ایرانیان یکی از قوی ترین و منسجم ترین تشکل ها را پایه گذاری کرده و در سطح مرکز هم جمعی از بهترین دانش آموختگان رشته های مختلف در مجموعه دفاتر و ارکان حزب مشغول فعالیت بوده و تعداد متقاضیان عضویت در حزب ندای ایرانیان به شش هزار نفر رسیده است. همچنین گرچه نمی دانیم از کجا به اطلاعتان رسانده اند که فردی مدعی شده سعید حجاریان زمان است! ولی این را هم به حساب راوی بدخواه یا کم اطلاع گذاشته و از مناقشه در این باب نیز پرهیز می کنیم اما از کنار این جمله شما هرگز نمی توانیم عبور کنیم که مدعی شدید ندا با مخالفینش بد برخورد کرد و در مقابلشان سنگر گرفت!

جناب آقای عطریانفر

گرچه حزب ندای ایرانیان در عمر دوساله خود با برخی کاستی ها همراه بوده و از ایده آلی که ترسیم کرده ایم هنوز فاصله داریم اما این جزو افتخارات اعضای ارشد حزب ندای ایرانیان است که در ابتدای تاسیس حزب ندای ایرانیان و در تمام مدتی که مخالفان ندا با بدترین القاب و اتهامات عزیزترین و شریف ترین جوانان این کشور را زیر ضرب گرفته بودند حتی یک در مورد شاهد مقابله به مثل نبوده و یک نفر از اعضای ارشد حزب رو به سنگربندی نیاورده و در برابر هتاکی ها، پاسخ ناشایستی ارائه نکرد.

اگر علاقه داشته باشید می توانم لیستی از مجموعه بداخلاقی ها، اتهام زنی ها و ناسزاهایی که در آن ایام نصیب دوستان جوانم شد برایتان ارائه کنم اما شما در عین حال که می توانید برخی مواضع سیاسی حزب ندا را نپسندید اما بعید میدانم بتوانید حتی یک نمونه پاسخ هتاکانه از اعضای حزب ندای ایرانیان مثال بیاورید.

اساسا تجربه مواجهه بخشی از اصلاح طلبان با اعضای حزب ندای ایرانیان آنقدر تلخ و ناگوار بود که بعید می دانم هیچ کدام از اتهام زنندگان اکنون علاقه ای داشته باشند تاریخ را مرور کرده و کارنامه بداخلاقی هایشان مرور شود. حقیقت این است که ما هم با آن دردها و زخم ها کنار آمده و سعی می کنیم در عین حال که ناجوانمردی ها را فراموش نکنیم اما دوستان اصلاح طلبمان را ببخشیم و برای همین است که در این مدت در خصوص تلخکامی ها و آزردگی هایمان باب بحث را باز نکردیم اما مطالعه مصاحبه شما و بی انصافی روا داشته شده در حق اعضای اعضای حزب برایمان ناراحت کننده و حیرت آور بود. لذا به عنوان معاون سیاسی حزب ندای ایرانیان وظیفه خود دانستم جوانمردی و اخلاقمداری دوستانم را متذکر شده و با تاکید بر اینکه سکوت نجیبانه همندایان ما در برابر سیل سنگین اتهامات، جزو افتخارات روزهای تاسیس ندا محسوب می شود از شما این تقاضا را داشته باشم که در اظهارات خود در قبال اعضای حزب ندای ایرانیان، رعایت انصاف را داشته باشید.

در پایان ضمن دعوت از جنابعالی برای حضور در دفتر حزب و آشنایی با مجموعه فعالیت ها و برنامه های گسترده ارکان و دفاتر حزب ندا، برای شما از خداوند بزرگ سلامتی و توفیق روزافزون آرزو می کنم.

سجاد سالک
معاون سیاسی دبیرکل حزب ندای ایرانیان»

گفتنی است عطریان فر در بخشی از این مصاحبه گفته بود: من برای حزب ندا احترام قائلم. اما عدم توفیق کافی آنها در تاسیس، دلالت بر این داشت که شناخت اولیه و تلقی نخستین آنها صائب نبود. مگر می‌شود انتظار داشت جوانی که دو سال به دلایلی در موجی افتاده است بگوید من سعید حجاریان زمان هستم؟ بیخود می گوید! نمی توان این را پذیرفت. ممکن است ما در مقام واقع زبان ترمیم، مصالحه و حامی داشته باشیم اما امر واقع را که بسادگی نمی‌توان تغییر داد. بچه های ندا ممکن است به لحاظ احساسی نیازمند تیمارداری و غمخواری بودند و حمایت و استمالت نیاز داشتند ولی مگر می‌توانستند بار سنگین اصلاحات را یک تنه عهده دار شوند؟ آیا می‌توان حزب مشارکت را چه بپسندیم چه نپسندیم یکدفعه به دست این بچه‌ها داد؟ شما می‌توانید مشارکت را نقد کنید و بگویید به شاخه جوانان خود خوب نپرداخت. من نمی‌خواهم حرف های مقابل را بگویم که می‌گفتند ندا را ذیل چهره شخصیت محترمی برای زدن مشارکت ساخته‌اند. من این فرضیه را قبول ندارم. اما ساده اندیشی است که بگوییم چون این چنین بوده پس آنچنان شده است. نیروهای ندا حق داشتند که باشند اما اینکه تصور کنند تا دیروز ماموریت به دوش کسانی چون حجاریان و علوی ­تبار و ... بوده ولی امروز به دوش انهاست، غلط است.