واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه

واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه

به گزارش همشهری‌آنلاین، سفارت ایران در لندن هم‌چنین در بیانیه‌ای در رابطه با اجرای طرحی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به روزنامه میدل‌ایست آی، تلاش

به گزارش همشهری‌آنلاین، سفارت ایران در لندن هم‌چنین در بیانیه‌ای در رابطه با اجرای طرحی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به روزنامه میدل‌ایست آی، تلاش‌های «بدخواهانه» در انگلیس برای ممنوعیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم می‌کند.

سفارت ایران در این بیانیه گفته است که «گروه‌های طرفدار اسرائیل در بریتانیا تلاش می‌کنند با تحریم سازمان‌های نظامی ایران، روابط تهران ـ لندن را از بین ببرند.»

در نامه‌ای از طرف گروه پارلمانی «بریتانیا ـ اسرائیل» که به امضای نمایندگان و اعضای مجلس اعیان انگلیس رسیده است از ریشی سوناک، نخست وزیر درخواست شده تا سپاه پاسداران را تحریم و آن را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

سفارت ایران در انگلیس به میدل‌ایست آی گفته که درخواست برای منع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی چند فرد و گروه خاصی که قصد کاهش و تخریب روابط ایران و انگلیس را دارند، مطرح شده است.

در بیانیه مذکور آمده است: ما معتقدیم فشار برای تعیین سپاه تحت تاثیر بازیگران خارجی به ویژه رژیم اسرائیل است که سابقه خصومت با ایران را دارد و این اقدام به جای ارتقای صلح و ثبات در منطقه در خدمت تشدید تنش‌ها و ایجاد تقابل است.

سفارت کشورمان گفت که سپاه پاسداران در مقابله با «تهدیدات تروریستی و گروه‌های افراطی» در خاورمیانه از جمله داعش بسیار نقش مهمی داشته است و اتهامات تروریسم علیه سپاه پاسداران فاقد دلیل است و براساس برنامه های سیاسی انجام می‌شود.