ويژه‌نامه نوروزي روزنامه خراسان منتشر شد

ويژه‌نامه نوروزي روزنامه خراسان منتشر شد

تحريريه روزنامه خراسان پيشاپيش و البته فروتنانه و صميمانه فرا رسيدن سال جديد و نوروز را به شما خوانندگان گرانقدر تبريک مي گويد و بدين بهانه و به رسم ه

ويژه نامه نوروزي روزنامه خراسان منتشر شد
خراسان - مورخ یکشنبه 1393/12/24 شماره انتشار 18932

تحريريه روزنامه خراسان پيشاپيش و البته فروتنانه و صميمانه فرا رسيدن سال جديد و نوروز را به شما خوانندگان گرانقدر تبريک مي گويد و بدين بهانه و به رسم همه ساله ويژه نامه نوروزي خود را به پيشگاه تان تقديم مي دارد. اين ويژه نامه که حاصل کوشش بي دريغ ده ها نفر از خادمان شما در موسسه فرهنگي هنري خراسان است، تلاش کرده مهم ترين موضوعات و مسائل روز سياسي و اقتصادي کشور را در بستري تحليلي، نقد و بررسي کند. ضمن اين که علاقه مندان به موضوعات سرگرمي، علمي و فناوري، ادبيات و سينما و تاريخ نيز مي توانند بخشي از نيازهاي خود را در اين ويژه نامه بيابند.اگر بخواهيم دقيق تر از ويژه نامه نوروزي روزنامه خراسان با شما خوانندگان گرامي سخن بگوييم، بايد به ۱۲ پرونده در اين ويژه نامه اشاره کنيم.

در بخش گفت وگوها، خبرنگاران روزنامه خراسان در اتاق کار دکتر ظريف مرد اول سياست خارجه ايران پرسش هاي شان را با او در ميان گذاشته اند؛ ظريف در اين گفت وگو درباره ماجراي بحث برانگيز پياده روي اش با همتاي آمريکايي، تفاوت با دلواپسان و از سياه و سفيد مذاکرات مي گويد.دکتر قاليباف، وزير بهداشت، دادستان کل کشور، احمد توکلي، محمدرضا عارف، معصومه ابتکار، پيروز مجتهدزاده، همايون کاتوزيان، جمشيد پژويان و... ديگر شخصيت ها و چهره هايي هستند که با خبرنگاران ما در ميز گفت وگو نشسته اند و البته گفت وگويي جذاب، متفاوت و خواندني با خانواده هاي شهيدان احمدي روشن و علي محمدي نيز از ديگر بخش هاي پرونده گفت وگوهاي اين ويژه نامه است.شايد برايتان جالب باشد که همسر شهيد احمدي روشن در بيان زواياي پنهان زندگي همسرش مصطفي، از علاقه مصطفي به اتومبيل هاي مختلف گفته است که پيشنهاد مي کنيم خواندن اين گفت وگو را از دست ندهيد.ما در اين ويژه نامه ۲۵۶ صفحه اي، پرونده اي را به تاريخ معاصر اختصاص داده ايم؛ مطالب اين بخش به نوعي پاسخي مستند به پروژه تطهير پهلوي ها در رسانه هاي وابسته پيش روي مخاطبان قرار داده است.در پرونده اي ديگر با عنوان «نوروزنامه» تهيه کنندگان اين بخش عنوان: «نوروزنامه»؛ خواندني، ديدني، خنديدني را براي معرفي پرونده خود برگزيده اند. شعر طنز، کاريکلماتور، گشت و گذار در عجايب سال ۹۳ و کلي خودآموز طنز و دورهمي از مجموعه مطالبي است که در صفحات «نوروزنامه» به شما خوانندگان عزيز تقديم شده است.اما اجازه بدهيد از صفحه ۲۱۴ تا ۲۱۸ اين ويژه نامه بگوييم؛ جايي که گروهي از خبرنگاران خراسان حاصل ۴ ساعت بازديدشان از راکتور هسته اي ايران را گزارش کرده اند و به طور قطع يکي از بخش هاي خواندني اين ويژه نامه خواهد بود.همه ما در سال ۹۳ واژه «داعش» را بسيار شنيديم و احتمالاً در ذهن مان مفاهيمي مثل خشونت و واپس گرايي و جنايت را هم رديف با اين پديده پنداشته ايم. اگر مي خواهيد از چگونگي پيدايش داعش و از امروز و ديروز و فرداي آن آگاه شويد پيشنهاد مي کنيم پرونده بين الملل ما را در اين ويژه نامه پيگيري کنيد.در بسته خانواده و مشاوره نيز شبکه هاي اجتماعي که همه ما امروزه به نوعي درگير آن هستيم واکاوي شده است. پرونده هاي فناوري که در ۴۰ صفحه گردآوري شده به اين پرسش پاسخ مي دهد که انرژي هسته اي چرا؟

در پرونده اقتصادي، کارنامه اقتصادي دولت بررسي شده و البته «اقتصاد مقاومتي» از مباحث ويژه اين بخش است. انجمن هاي ادبي قديم مشهد و مسئله بحث برانگيز مميزي در سينما، ۲ محور کلي پرونده ادبيات و سينما در ويژه نامه نوروزي ۱۳۹۴ است. اميدواريم اين ويژه نامه که حاصل کوشش هاي خاضعانه ده ها نفر از کارکنان موسسه خراسان است در نظر مخاطبان گرامي مقبول افتد. اين ويژه نامه اکنون مراحل توزيع براي مشترکين را مي گذراند و تا پايان اسفند به طور کامل در اختيار تمامي مشترکين قرار خواهد گرفت. ديگر علاقه مندان نيز مي توانند اين ويژه نامه را با قيمت ۴ هزار تومان از باجه هاي فروش مطبوعات تهيه کنند.