کارهای روزمره در باغ وحش مشهد شبیه داستان‌های جنایی ترسناک است

کارهای روزمره در باغ وحش مشهد شبیه داستان‌های جنایی ترسناک است

به گزارش همشهری آنلاین، «دست پلنگ باغ وحش هم شکسته و متوجه نشده‌اند و شکسته جوش خورده» یک دوستدار حیوان، خبر را در این جمله خلاصه کرد و گفت: «هر دم از

به گزارش همشهری آنلاین، «دست پلنگ باغ وحش هم شکسته و متوجه نشده‌اند و شکسته جوش خورده» یک دوستدار حیوان، خبر را در این جمله خلاصه کرد و گفت: «هر دم از این باغ بری می‌رسد.» پرونده پزشکی این گونه ارزشمند در باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد برای تصمیم‌گیری درباره عمل جراحی یا ادامه حیات با وضع فعلی در شورای دامپزشکی است.

اداره حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اخیرا از شکستگی دست پلنگ باغ وحش مشهد خبر داده و گفته: اواخر پارسال لنگش ادامه‌دار در دست «ارس» مشاهده شد که علت، تشنج ناشی از بیماری عصبی تشخیص داده شد. همچنین در عکس‌برداری، شکستگی دست تایید شد. اکنون با توجه به جوش خوردگی نسبی استخوان، سابقه تشنج، مدت طولانی عمل و ریسک مراقبت‌های پس از عمل، براساس خرد جمعی تیم درمان تصمیم‌گیری می‌شود.

اکنون ارس به مکان دیگری منتقل شده است. اسفند پارسال هم ببری 11 ساله بر اثر گیر کردن غذا در گلو در این باغ‌وحش خفه شد. یک ماه قبل‌تر، «ریشا» شیر بسیار ضعیف و لاغر باغ‌وحش جان داد. 6 ماه قبل‌تر فیلم دلخراش پرتاب یک خرگوش طعمه برای مار پیتون جنجالی شد. قبل‌تر ‌یک وانت در حالی که 4 قلاده ببر ارزشمند این باغ‌وحش را به روش ناایمن به مازندران منتقل می‌کرد متوقف شد. اما تاریک‌ترین رخداد در سال 97 رقم خورد وقتی 7 تخته پوست و 4 جمجه ببر در باغ‌وحش پیدا شد و مسئولان باغ‌ گفتند ببرها بر اثر کهولت سن تلف شدند اما دادستانی اعلام کرد که جمجمه‌ها جوان بوده‌اند. در نهایت علت معدوم‌سازی ببرها، تلاش صاحبان باغ وحش برای کاهش تعداد جانوران عنوان شد.