انتقادات و درخواست‌های داور المپیکی فوتبال از کیومرث هاشمی

انتقادات و درخواست‌های داور المپیکی فوتبال از کیومرث هاشمی

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۰ داور و یک ناظر اعزامی به بازی های المپیک ریو امروز سه‌شنبه طی نشستی با کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک، شاهرخ شهنازی دبیرک

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۰ داور و یک ناظر اعزامی به بازی های المپیک ریو امروز سه‌شنبه طی نشستی با کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک، شاهرخ شهنازی دبیرکل این کمیته و اصغر رحیمی سرپرست کاروان اعزامی به المپیک ریو دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست، برخی داوران و ناظران انتقاداتی را نسبت به کم‌توجهی به آنها مطرح کردند و در این رابطه درخواست هایی را هم داشتند.

رضان سخندان: با داوران عادلانه رفتار شود
رضا سخندان یکی از داوران بین المللی فوتبال که در قالب یک تیم داوری به المپیک ریو اعزام خواهد شد، اظهار داشت ما فینال‌های زیادی را قضاوت کرده ایم، اما بدون اینکه توجهی از سوی مسئولان ورزش به این موضوع شود. کاری که برای برگزاری نشست انجام دادید، بسیار قشنگ است. این اولین بار است که یک تیم داوری کامل از ایران بازی های المپیک را قضاوت خواهد کرد و این افتخار بزرگی خواهد بود.

وی ادامه داد: تیم داوری ما سه فینال باشگاه های آسیا، باشگاه های جهان و جام ملل ها را قضاوت کرده است، اما کمترین توجهی به این موضوع نشده است، در حالی که یک تشکر خشک و خالی می تواند باعث رفع خستگی ما و افزایش انگیزه‌یمان شود.

این داور المپیکی فوتبال همچنین تاکید کرد: در جهان ۷۵ تیم داوری فوتبال وجود دارد از اینکه ۷ تیم کاندیدای قضاوت در جام جهانی شدند و از این هفت تیم هم، ۳ تیم برای المپیک انتخاب شدند و از جمله تیم داوری ایران. انتظار ما این است که مسئولان ورزش نسبت به داوران نگاه عادلانه ای داشته باشند معمولا بعد از هر باخت همه بر علیه داور می شوند، در حالی که همین افراد از داور انتظار دارند در زمین مسابقه با عدالت رفتار کند.

بهبهانی و یک خاطره از ناداوری علیه عبد ولی در بازی‌های آسیایی
بهبهانی داور، بین المللی کشتی آزاد نیز در نشست امروز اظهار داشت: خیلی مواقع خواسته ایم در امور مربوط به خود دخالت کنیم، اما برخورد خوبی با ما نشده است. به یاد دارم در بازی های آسیایی وقتی حق عبدولی کشتی‌گیر کشور ما خورده شد، شبانه از کمیته داوری خواستیم فیلم مبارزه را بازبینی کند. همین بازبینی مشخص کرد چه اشتباهی رخ داده و در حق کشتی‌گیر ایران اجحاف شده است.

کلاهدوزان: اینکه مسئولان ورزش ایران به داوران ایرانی بها دهند، مهم است
کلاهدوزان نیز یکی از داوران هندبال کشورمان است که بازی های المپیک را قضاوت خواهد کرد.

وی در نشست امروز با مسئولان کمیته ملی المپیک گفت: ا ینکه ما به عنوان داوران حاضر در المپیک انتخاب شده ایم، کار بسیار مهمی است. ما در کنار ورزشکاران و مربیان کشورمان به این رویداد بزرگ اعزام می شویم و باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد. اینکه ما داوران ایرانی، از طرف مسئولان ورزش ایران مورد توجه قرار گرفته و به ما بها داده شود، مهم و قشنگ است.

این داور همچنین یک درخواست داشت و آن اینکه در مسابقات دوستانه از داوران اعزامی به المپیک استفاده شود تا آنها بتوانند تغییرات جدید داوری را در عمل اجرا کنند.

فغانی: بی‌ادعا کار می‌کنیم
علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال نیز در نشست داوران المپیکی با مسئولان کمیته ملی المپیک گفت: اینکه شما ما را به‌عنوان ایرانیان حاضر در المپیک ریو پذیرفته اید، جای تشکر دارد. ما رویدادهای زیادی را قضاوت کردیم، اما بدون ادعا، چون هر افتخاری که به‌دست بیاید، برای ایران است. امیدوارم تمام داوران ایران در المپیک ریو موفق باشند.