بوئینگ ۷۳۷ را از یک شرکت هواپیمایی اجاره کردیم/ توسعه ناوگان نفت ‌در فاز‌‌‌ اول توسعه

بوئینگ ۷۳۷ را از یک شرکت هواپیمایی اجاره کردیم/ توسعه ناوگان نفت ‌در فاز‌‌‌ اول توسعه

نورالله رضایی نیارکی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه یک فروند بوئینگ 737 اجاره ای به تازگی به ناوگان شرکت هواپیمایی
نورالله رضایی نیارکی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه یک فروند بوئینگ 737 اجاره ای به تازگی به ناوگان شرکت هواپیمایی نفت اضافه شده است، اظهار داشت: نمی دانم چرا عده ای اجاره این هواپیما را «خرید» اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 11 فروند هواپیما در ناوگان هواپیمایی نفت فعال است، اضافه کرد: به دلیل مسائل خاص، امکان این را که اعلام کنیم بوئینگ 737 را از کجا اجاره کرده ایم وجود ندارد اما این هواپیمای کارکرده را از یکی از شرکت های هواپیمایی دنیا اجاره کرده ایم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت افزود: 11 فروند هواپیماهای مذکور شامل 10 فروند فوکر 100 و فوکر 50 و یک فروند بوئینگ 737 است.

نیارکی بیان کرد: در فازهای اولیه توسعه ناوگان هوایی خود هستیم،اما اگر شرایطی رخ دهد که بتوانیم هواپیمای نو خریداری و وارد ناوگان کنیم، حتما اعلام رسمی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت یادآور شد: قطعاً برنامه نوسازی ناوگان را در دستور کار داریم.

به گزارش فارس طی روزهای اخیر رسانه دولتی وابسته به وزارت نفت از ورود هواپیمای بوئینگ نو به ناوگان شرکت هواپیمایی نفت خبر داده و غیرمستقیم خرید این بوئینگ را به تعاملات پس از برجام مرتبط کرده بود.

بنا بر ادعای شانا در خبر مذکور، تحویل نخستین هواپیما از شرکت بوئینگ آمریکا انجام شده است.

شانا اعلام کرده بود: «این هواپیما با هماهنگی شرکت هواپیمایی نفت (وابسته به شرکت نفت) با شرکت بوئینگ به ناوگان ایرلاین نفت پیوست» و حتی این را جزو قرارداد خرید 4 فروند هواپیما از بوئینگ قلمداد کرده بود.

خبر مذکور به سرعت در رسانه های خارجی با محوریت «تحویل یک فروند بوئینگ به ایران توسط کمپانی بوئینگ» منتشر شد اما ساعاتی بعد، از سوی مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت تکذیب شد.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/RSPY65