حقوق کارکنان رسمی و پیمانی پست ۱۰ درصد افزایش می‌یابد

حقوق کارکنان رسمی و پیمانی پست ۱۰ درصد افزایش می‌یابد

اقتصاد > تجاری - مالی - همشهری آنلاین:مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: پیرو تاکید وزیر ارتباطات برای بهبود معیشت کارکنان شرکت پست حقوق کارم
اقتصاد > تجاری - مالی - همشهری آنلاین:
مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: پیرو تاکید وزیر ارتباطات برای بهبود معیشت کارکنان شرکت پست حقوق کارمندان رسمی و پیمانی این شرکت ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

حسین مهری مدیرعامل شرکت ملی پست در گفت وگو با فارس درباره پیگیری مطالبه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره بهبود معیشت کارکنان شرکت پست، اظهار داشت: آقای آذری جهرمی درباره معیشت تمامی پرسنل وزارتخانه از جمله شرکت پست دغدغه خاصی دارند که دغدغه صحیحی است؛ زیرا اگر نتوانیم به معیشت همکاران توجه کنیم و رضایت آنها را جلب کنیم نمی توانیم رضایت مشتریان و شهروندان را به دست آوریم زیرا این کارکنان هستند که به شهروندان خدمت ارائه می دهند.

وی افزود: وزیر ارتباطات در دو جلسه با مدیران پستی بر بهبود معیشت کارکنان شرکت پست تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: از این رو بنا داریم تنها برای نیروهای رسمی و پیمانی که در سه سال اخیر کمترین افزایش حقوق را نسبت به سایر پرسنل داشته اند 10 درصد افزایش حقوق داشته باشیم.

وی تاکید کرد: این افزایش حقوق شامل کارکنان کارمزدی و قراردادی پست نمی شود.

مهری افزود: در حال یافتن مبنای قانونی این کار هستیم و مکاتباتی با سازمان امور استخدامی نیز داشته ایم؛ در این باره قانونی وجود دارد مبنی بر اینکه از محل بهبود بهره وری می توانیم این افزایش را اعمال کنیم.

وی گفت: پیش بینی می کنیم طی یک تا دو ماه آینده این افزایش حقوق انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: به طور کلی در مجموعه شرکت پست در چهار سال اخیر حقوق پرسنل به طور متوسط 145.8 درصد افزایش است. حقوق کارکنان قراردادی 164 درصد و حقوق کارکنان کارمزدی 170 درصد افزایش یافته است و کمترین میزان افزایش مربوط به کارکنان پیمانی و رسمی با 113.5 درصد بوده است که با این تصمیم در پی اصلاح و نزدیک کردن این ارقام به هم هستیم.

وی گفت: در این افزایش حقوق، 56 درصد افزایش حقوق دولتی برای کارکنان رسمی و پیمانی و 70 درصد افزایش حقوق دولتی برای کارکنان قراردادی و کارمزدی بوده که علاوه بر افزایش حقوق دولتی، 90 درصد افزایش حقوق دیگر نیز برای کارکنان کارمزدی و قراردادی نیز اعمال شده اما برای پرسنل رسمی و پیمانی خیر.

مدیرعامل شرکت ملی پست خاطرنشان کرد: کارکنان رسمی و پیمانی اغلب جزو افرادی هستند که در گذشته استخدام پست شده اند و عمدتا دارای سن بالا هستند که این پرسنل تنها 57 درصد افزایش حقوق داشته اند.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش تر گفته بود: انتظار دارم در دور جدید فعالیت ها توجه جدی به رفع تبعیض و بهبود معیشت کارکنان خدوم و عزیز پست در دستور کار قرار گیرد.