خالوندی: چون خیالم راحت بود نتوانستم رکورد جهان را بشکنم/ نباید با کسب سهمیه خیالم راحت شود

خالوندی: چون خیالم راحت بود نتوانستم رکورد جهان را بشکنم/ نباید با کسب سهمیه خیالم راحت شود

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد خالوندی، درباره عملکردش در مسابقات جهانی قطر که موفق به کسب مدال طلا در ماده پرتاب نیزه و سهمیه مستقیم پارالمپیک شد گفت:
به گزارش خبرگزاری فارس، محمد خالوندی، درباره عملکردش در مسابقات جهانی قطر که موفق به کسب مدال طلا در ماده پرتاب نیزه و سهمیه مستقیم پارالمپیک شد گفت: در اولین روز تمریناتم در قطر، رکورد 45 متر و 60 سانتی‌متر را ثبت کردم و امید داشتم که در مسابقات بتوانم رکورد جهان را که به مقدار 44 متر در اختیار نماینده سوریه است، جابه جا کنم. اما متاسفانه شرایط مسابقه قابل پیش‌بینی نیست و روزی که با حریفان مواجه شدم بهترین رکوردم 43 متر و 76 سانتی‌متر شد و تنها 24 سانتی‌متر با شکستن رکورد جهان فاصله داشتم.

وی ادامه داد: روز مسابقه، پیش از اینکه نوبت پرتاب‌های من شود، عملکرد رقبا را خوب ارزیابی کردم و وقتی متوجه شدم هیچ‌کدام بالای 42 متر نمی‌زنند، خیالم راحت شد و برای اولین بار، با آرامش کامل کار کردم و مسابقه دادم. این راحتی خیال، هم خوب بود و هم بد! شاید دلیل اینکه نتوانستم رکوردشکنی کنم، به خاطر همین مساله بود.

خالوندی افزود: بسیار خوشحال شدم که نماینده سوریه، که رکورددار جهان نیز است، توانست به مقام دوم و سهمیه پارالمپیک برسد؛ چرا که وی در شرایط بسیار سختی تمرین می‌کند و در حالی در ورزش حرفه‌ای فعال است که محل سکونتش درگیر جنگ و ناآرامی است.

دارنده نشان طلای پارالمپیک لندن تصریح کرد: پس از مسابقات پاراآسیایی اینچئون، یک هفته استراحت کردم و بعد از آن به صورت مرتب مشغول تمرین برای مسابقات جهانی بودم. در کرمانشاه، محل سکونتم، زیرنظر عابدین مرادی تمرین می‌کنم و علاوه بر آن با بهرامی، مربی تیم ملی نیز به صورت مرتب در ارتباط هستم و در هفته چند بار برای تمرین از کرمانشاه به خرم آباد می‌روم. اگرچه رفت و آمد و تمرینات مداوم و دور بودن از خانواده سخت است، اما فکر کردن به هدف بزرگی که دارم تمام این سختی‌ها را آسان می‌کند. البته خانواده‌ام نیز با من همراه هستند و دعای خیر مادر، همسر و سایر اعضای خانواده همیشه با من بوده است.

خالوندی افزود: وقتی مسابقه می‌دهم به این فکر می‌کنم که این فرصت، تنها فرصت من است و باید نهایت استفاده را از آن ببرم. علاوه بر آن، توسل به ائمه به خصوص حضرت علی (ع)، انرژی خاصی به من می‌دهد و معتقدم اگرچه تمرین و خیلی مسائل دیگر در موفقیت موثر است، اما در نهایت با لطف خداست که همه چیز محقق می‌شود و هر چه دارم از لطف اوست.

وی در پایان گفت: کسب سهمیه مرحله دشواری بود که پشت سر گذاشتیم و از حالا به بعد باید با تلاش بیشتر برای پارالمپیک آماده شویم. کسب سهمیه تازه اول راه است و نباید باعث آسودگی خاطر شود، چرا که حریفان هم بیکار نمی‌نشینند و در این ایام باقیمانده تمام تلاششان را به کار می‌گیرند.

دارنده مدال طلای جهان گفت: مسابقات از نظر امکانات، تدارکات، ترابری، زمین‌های تمرینی و ... قابل مقایسه با مرحله پیش مسابقات جهانی که در لیون فرانسه برگزار شد، نبود. برگزار کنندگان این رویداد بزرگ جهانی در قطر، بهترین امکانات را فراهم کرده بودند و به غیر از شرجی و گرم بودن هوا، ورزشکاران هیچ مشکلی نداشتند.

وی افزود: در خصوص بحث فنی نیز تغییرات زیادی اتفاق افتاده بود که مهم‌ترین آن عوض شدن کلاس پزشکی به دلیل تغییر قوانین IPC بود. به عنوان مثال کلاس پزشکی من در فرانسه F58 بود که به F57  تغییر یافت و همین تغییر کلاس باعث شد تا رکوردها نیز دستخوش تغییر شوند. البته درصد زیادی از رقبای من، همان افراد قدیمی بودند و یکی، دو نفر هم جدید به این گروه اضافه شده بود.

انتهای پیام/م