مدارک علمی «کلورز» برنده ویژه رویان در پایگاه های استنادی دنیا

مدارک علمی «کلورز» برنده ویژه رویان در پایگاه های استنادی دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با هفدهمین جشنواره و کنگره بین المللی رویان و اعطای جایزه دکتر کاظمی به هانس کلورز استاد ژنتیک مولکولی، بخش علم سنجی مر

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با هفدهمین جشنواره و کنگره بین المللی رویان و اعطای جایزه دکتر کاظمی به هانس کلورز استاد ژنتیک مولکولی، بخش علم سنجی مرکز اطلاعات علمی مدارک علمی وی را در بزرگترین پایگاه های استنادی بررسی کرده است.

بر این اساس، تعداد مدارک علمی هانس کلورز در پایگاه اسکوپوس که از سال ۱۹۸۵ نمایه شده برابر با ۵۰۶ مدرک بوده است که میانگین رشد تولیدات علمی وی در این بازه زمانی ۲۷.۰۵ درصد بوده و به طور متوسط تعداد مدارک علمی منتشر شده در هر سال به میزان ۱۵.۷۷ بوده است.

اگرچه مدارک مختلفی در حوزه های پزشکی، ایمونولوژی، میکروب شناسی و علوم اعصاب از سوی هانس کلورز منتشر شده است اما بیشترین حوزه موضوعی که وی در آن فعالیت کرده حوزه ژنتیک بیوشیمی و بیولوژی مولکولی با انتشار ۳۱۴ مدرک علمی است.

با توجه به میزان استنادات دریافتی و استفاده سایر محققان از دانش این محقق برجسته از طریق مدارک منتشر شده توسط وی، تعداد کل استنادات دریافتی مدارک کلورز برابر ۶۹ هزار و ۷۳۷ مورد بوده که با توجه به عدد مدارک علمی منتشر شده، متوسط استناد به هر مدرک او برابر با ۱۳۷.۸۲ بوده است.

پر استنادترین مقاله هانس کلورز مقاله ای است با عنوان Activation of β-Catenin-Tcf Signaling in Colon Cancer by Mutations in β-Catenin or APC که در سال ۱۹۹۷ در نشریه Science منتشر شده و ۲۸۱۴ استناد دریافت کرده است.

بر اساس شاخص هرش که نشانگر کمیت و کیفیت آثار یک محقق است، دکتر کلورز دارای شاخص ۱۳۱ است. این موضوع بیانگر این است که وی ۱۳۱ مدرک منتشر کرده‌ است که حداقل ۱۳۱ استناد دریافت کرده است.

اگرچه مدارک علمی کلورز در نشریات مختلف علمی دنیا منتشر شده اند، اما سه مجله معتبر علمی Cell، Nature و EMBO Journal با مجموع انتشار ۸۴ عنوان مقاله بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

لازم به ذکر است جایزه دکتر کاظمی هر سالانه به دانشمندی اعطا می‌شود که پیشرفت‌ قابل توجهی در زمینه علوم زیستی داشته است.