نگرانی شدید کامرون از فرار زنان جوان

نگرانی شدید کامرون از فرار زنان جوان

پس از ناپدید شدن سه دختر نوجوان مسلمان در انگلیس، این کشور در تلاش است راه های جلوگیری از گرایش زنان جوان به گروه های افراطی را بررسی کند. «دیوید کامر


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «شمیمه بیگم»  15 ساله، «خدیجه سلطان»، 16 ساله و «امیره عباس» 15 ساله روز سه شنبه گذشته، با یکی از پروازهای خطوط هوایی «ترکیش ایرلاینز» انگلیس را به مقصد ترکیه ترک کردند.


احتمال بسیاری وجود دارد که آنان به منظور حضور در مناطق تحت اشغال داعش به این سفر رفته باشند.


در واکنش به انتشار این خبر، «دیوید کامرون»، نخست وزیر انگلیس، نگرانی شدید خود را ابراز و اظهار کرد، مقامات انگلیس تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا به این دختران کمک کنند.


این سه دختر، دانش‌آموزان خوبی بوده و همگی به خانواده های محترمی تعلق داشتند. به گفته پلیس انگلیس، این احتمال وجود دارد که آنها به تبعیت از یکی از دوستانشان که ماه دسامبر گذشته به داعش پیوست، دست به چنین اقدامی زده باشند.


اقصی محمود با یکی از این سه دختر در صفحه توئیتر خود گفتگو کرده است. عامر انوار، وکیل اقصی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی، گفت پلیس رفتارهای موکلش را در شبکه های اجتماعی پیگیری می کند.


وی کنترل پلیس را بر تماس های اینترنتی اقصی بی فایده خوانده و گفت، وقتی او توانسته است با جوانان انگلیسی تماس برقرار کرده و از آنان برای حضور در کنار داعش دعوت کند، بنابراین، این پرسش مطرح می شود که دستگاه های امنیتی انگلیس چه فایده ای دارند.

 

دانلود