بازدید سرزده فرماندار مریوان از ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی+ عکس

بازدید سرزده فرماندار مریوان از ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی+ عکس

سنندج- ایرنا - فرماندار مریوان امروز شنبه از ستاد تسهیلات سفر و پایگاه های استقبال از مسافران نوروزی مریوان بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه ارائه

به گزارش ایرنا، در این بازدید محمد فلاحی همچنین با حضور در پایانه مسافربری مریوان و مدارسی که توسط آموزش و پرورش برای اسکان مسافران نوروزی پیش بینی شده است با شماری از گردشگران گفت و گو کرد و با مسایل و مشکلات آنها آشنا شد.
فرماندار مریوان در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان مریوان یکی از قطب های مهم گردشگری کردستان به شمار می رود که همه ساله به ویژه در تعطیلات نوروزی و تابستان، پذیرای شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است که باید خدمات رسانی مطلوب به آنها در اولویت کاری مسوولان ستاد سفر قرار گیرد.
فلاحی با بیان اینکه مریوان از لحاظ آثار، جاذبه های گردشگری و امکانات اقامتی از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برای جذب مسافر و گردشگر برخوردار است، افزود: باید از این قابلیت های کم نظیر به خوبی بهره برد و ضمن معرفی آثار باستانی و ظرفیت های گردشگری به مهمانان و مسافران نوروزی، ایام خاطره انگیز و خوشی را برای آنها فراهم کرد.
فرماندار مریوان همچنین از ورود 180 هزار مسافر نوروزی از ابتدای تعطیلات تاکنون به شهرستان مرزی مریوان خبر داد و گفت: از این تعداد 130 هزار نفر اسکان یافته اند.
به گفته فلاحی بارش برف و باران و کاهش دمای هوا، مسافران نوروزی این شهرستان را کاهش داده است و احتمال می رود با افزایش دمای هوا در روزهای آینده تعداد مسافران این شهرستان افزایش یابد.
وی در ادامه گفت: برای پذیرایی هرچه بهتر از گردشگران در تعطیلات نوروز، تمام دستگاه های اجرایی این شهرستان در قالب چندین کمیته ستاد سفر بسیج شده و به مسافران و مهمانان نوروزی خدمات لازم را ارایه می دهند.
مریوان با ده ها اثر تاریخی، باستانی ، گردشگری و طبیعت بکر و زیبا یکی از قطب های مهم گردشگری غرب کشور به شمار می رود.
مریوان در 130 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.ک/2
7451/1904