دوهزار و ۷۰۰ پروژه در زمینه مراکز اقامتی به بهره‌برداری رسیده است

دوهزار و ۷۰۰ پروژه در زمینه مراکز اقامتی به بهره‌برداری رسیده است

به گزارش خبرنگار مهر ، سعید اوحدی معاون سرمایه گذاری و طرح های سازمان میراث فرهنگی در نشست خبری که ظهر روز ۱۹ آذرماه در سال میراث فرهنگی برگزار شد گفت

به گزارش خبرنگار مهر ، سعید اوحدی معاون سرمایه گذاری و طرح های سازمان میراث فرهنگی در نشست خبری که ظهر روز ۱۹ آذرماه در سال میراث فرهنگی برگزار شد گفت: تا سال ۹۲، دو هزار و ۷۰۰ پروژه در زمینه مراکز اقامتی به بهره‌برداری رسیده بود و از سال ۹۲ تا ۹۶ یک هزار و ۴۰۰ پروژه به آنها اضافه شده است.

وی اضافه کرد: تا سال ۹۲، حدود ۴۵ درصد از پروژه‌ها مربوط به تاسیسات اقامتی بودند، اما در فاصله این سال‌ها ۶۵ درصد پروژه‌ها فعال شد که بیانگر رویکرد سرمایه‌گذاران به حوزه گردشگری و اقامتی است. از ۱۷۰۰ پروژه ۶۲۰ پروژه پیشرفت فیزیکی دارند که از بین آنها ۱۶۰ هتل چهار و ۵ ستاره در حال ساخت هستند. بنابراین در حوزه امکانات اقامتی با ۹۰ درصد افزایش رو به رو خواهیم بود.

اوحدی بیان کرد:‌ در سال ۹۶ صندوق توسعه ملی ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به پروژه‌های گردشگری تخصیص داده که برای سه ماهِ پایان امسال نیز ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز مصوب کرده است. برای تخصیص این پروژه‌ها با توجه به عملکرد بانک‌ها، قرار شده هفته آینده با مدیران صندوق جلسه‌ای به منظور غربالگری بانک‌ها انجام شود.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی خبر داد:‌ برای سال ۹۷ توافق‌های اولیه‌ای با صندوق برای تخصیص هزار میلیارد تومان تسهیلات برای پروژه‌های گردشگری صورت گرفته که نشان از ۳۰۰ درصد افزایش کمک‌های اعتباری نسبت به سال ۹۶ است.