سرریز بودجه‌های وزارت ارتباطات به زیرساخت/ وظایف مغفول مانده صنعت IT

سرریز بودجه‌های وزارت ارتباطات به زیرساخت/ وظایف مغفول مانده صنعت IT

مهدی فقیهی در گفت وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس با انتقاد از تخصیص نامتوازن منابع در حوزه ICT توسط وزارت ارتباطات، گفت: وزارت ارتباطات م
مهدی فقیهی در گفت وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس با انتقاد از تخصیص نامتوازن منابع در حوزه ICT توسط وزارت ارتباطات، گفت: وزارت ارتباطات مدعی است وظیفه حاکمیتی سرمایه گذاری و زیرساخت را دارد و برای صنعت IT بسترسازی می کند و صنعت IT باید توسط بخش خصوصی ایجاد شود.

رئیس دفتر فناوری های نوین مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما زمانی که 90 درصد اعتبارات و توجه بر زیرساخت متمایل است فرصت رشد برای بخش خصوصی در صنعت IT نیست.

فقیهی تصریح کرد: تمرکز وزارت ارتباطات و سرمایه گذاری و زیرساخت و غفلت از صنعت IT و محتوا در حالی است که در اساسنامه وزارت ارتباطات وزارتخانه ای سیاست گذار در بخش فناوری اطلاعات کشور و مسئولیت تنها به یک وزارت محدود نمی شود. در راستای همین سیاست، سازمان فناوری اطلاعات ایران برای توسعه صنعت فناوری اطلاعات در ساختار این وزارت دیده شده است.

وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات مسئولیت مستقیم توسعه فناوری اطلاعات در کشور را بر عهده دارد و اقدامات نسبی این سازمان درباره استارتاپ ها نرم افزار و موتور جست وجوی بومی و پیام رسان ها نشان می دهد علم به این وظیفه در وزارت ارتباطات وجود دارد اما درباره آن کم کاری شده است.

انتهای پیام/آ

http://fna.ir/BYNZPJ