مراسم عزاداری هیئت‌ها تریبون تبلیغاتی کاندیداها نشود

مراسم عزاداری هیئت‌ها تریبون تبلیغاتی کاندیداها نشود

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا امینی ظهر پنج‌شنبه در همایش هیئت‌های مذهبی استان بابیان اینکه سخت‌ترین عمر انقلاب و 8 سال دفاع مقدس را با تفکر عاشو

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا امینی ظهر پنج‌شنبه در همایش هیئت‌های مذهبی استان بابیان اینکه سخت‌ترین عمر انقلاب و 8 سال دفاع مقدس را با تفکر عاشورایی و شهادت سپری کرده‌ایم، اظهار داشت: انقلاب عظیم ایران اسلامی را هسته‌های مرکزی در هیئت‌های مذهبی شکل دادند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی وظیفه برگزاری مراسم امن و آرام را دارد، گفت: برگزاری مراسم محرم یکی از بزرگ‌ترین تشکل‌های مردمی است که نمی‌شود فقط در این راستا حکومتی و دولتی کارکرد بلکه باید با همکاری دستگاه‌های دولتی هویت مردمی خود را حفظ کند.

وی افزود: نیروی انتظامی به‌تنهایی قادر به برقراری امنیت کامل در این مراسمات نیست و نیازمند کمک مردم و هیئت‌های مذهبی است و کمک مردم کنار پلیس موجب صیانت از ارزش‌های اسلامی می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف بلند نهضت عاشورا پرداختن به امربه‌معروف و نهی از منکر و جلوگیری از بدعت‌ها و خرافه‌ها است، گفت: هرچند این بدعت‌ها در استان خراسان جنوبی به‌ندرت دیده می‌شود اما مدیران هیئت‌ها باید این قضیه را مدیریت کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به همبستگی و وحدت در نظام گفت: مسئولان هیئت‌ها باید با توجه به زمان و مکان مداحان را کنترل و مدیرت کنند و با توجه به فضای انتخاباتی فرصت سوءاستفاده از تریبون هیئت را به هیچ‌کس ندهیم.

وی از مسئولان هیئت‌های مذهبی خواستار شد استفاده از طبل و بلندگو را در ساعات پایانی شب کنترل کنند و افزود: همچنین هنگام ورود هیئت‌ها در سه‌راهی مصلی و ورودی قتلگاه برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی مدیران صورت گیرد و زمان حرکت هیئت‌ها به‌ویژه در روز عاشورا رعایت شود.

سرهنگ امینی ضمن تأکید بر برگزاری نماز ظهر عاشورا افزود: عزاداری کردن در زمان برگزاری نماز ظهر عاشورا دهن‌کجی به واقعه عاشورا و همچنین رسالت امام حسین(ع) است.

وی به پراکندگی مراسم‌های عزاداری هیئت‌ها در شب عاشورا اشاره کرد  و گفت: در مراسم شام غریبان باید برنامه محوری در چند مکان خاص را داشته باشیم.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی ضمن تأکید بر ضایع نکردن حق‌الناس در هیئت‌ها اظهار کرد: از خودروهای باری برای جابجایی مردم استفاده نشود.

امینی خواستار دریافت برنامه حرکت هیئت‌ها شد و افزود: امسال تمام هیئت‌های شمال شهر بیرجند از مسیر جوادیه و بلوار پیامبر اعظم وارد قتلگاه شوند.

وی همچنین خواستار تدبیر از سوی مسئولان برای حضور خواهران در مسیر تردد هیئت‌ها شد و گفت: برای خواهران در مکان‌هایی برنامه‌های خاص تدبیر شود تا از پراکندگی جلوگیری شود.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی معرفی همیاران محرم را کار بسیار به‌جا و خوبی اعلام کرد و گفت: مدیران در انتخاب همیاران سرعت عمل داشته باشند و افرادی را که ضریب هوشی بالا و محبوبیت در بین اعضای هیئت دارند را انتخاب و معرفی کنند.