مسیر گردشگری دریایی بندرعباس _ خصب راه اندازی شد

مسیر گردشگری دریایی بندرعباس _ خصب راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت ملی کشتیرانی عمان امروز یکشنبه دومین مسیر گردشگری را از بندر خصب در استان مسندم به بندر شهید باهنر در شهر بندرعباس ایران با

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت ملی کشتیرانی عمان امروز یکشنبه دومین مسیر گردشگری را از بندر خصب در استان مسندم به بندر شهید باهنر در شهر بندرعباس ایران با کشتی هرمز با مسافت تعیین شده ۲ ساعت شروع می کند. این شرکت قصد دارد با برقراری هفته ای چهار مسیر رفت و برگشت نسبت به جذب کالاهای عبوری از سایر کشورها وتقویت روابط حمل ونقل و آسان کردن دسترسی به بازارهای جهانی و عبور و مرور ایمن و به کارگیری نکات ایمنی بین المللی در انتقال کالا و مسافر، در کنار حفظ محیط زیست طبق استانداردهای بین المللی اقدام کند.

این مسیر، دومین مسیر خط کشتی به ایران است. اولین تجربه چنین سفری بین خصب و جزیره قشم ماه جولای سال جاری انجام شد که در راستای ارائه بهترین خدمات در حمل و نقل دریایی و حمل و نقل کالا و خودرو بین بندرهای محلی و اسکله های منطقه ای به منظور تقویت روابط در زمینه های مختلف اقتصادی و گردشگری و سرمایه گذاری بین دو کشور بود.

در مراسم افتتاحی که امروز برگزار می شود، علی مسعود السنیدی، وزیر تجارت وصنایع عمان و رئیس کمسیون مشترک ایران و عمان و ۷۰ نفر از تجار و بازرگانان عمان و نمایندگان شرکت های توریستی و گردشگری و اصحاب رسانه کشور عمان حضور خواهند داشت.

عبدالحسین خدری نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران در عمان پیرو راه اندازی این مسیر گردشگری بین عمان و ایران به خبرنگار مهر گفت : برقراری خط کشتیرانی گردشگری و مسافری خصب به بندرعباس ، زمینه حضور گردشگران عمانی در استان هرمزگان و ایران را فراهم و باعث حضور گردشگران و علاقمندان به غواصی و هم چنین توسعه گردشگری دریایی ایران می شود.

وی با اعلام اینکه هزینه سفر بین ایران و عمان با کشتی برای هر گردشگر حدود ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود گفت: پیرو برقراری این خط کشتیرانی مراسمی با حضور مقامات کشوری و استانی ظهر امروز یکشنبه در بندر شهید باهنر بندرعباس برگزار می شود.

خدری به عنوان نماینده کشتیرانی ملی مسافری عمان در ایران ادامه داد: این خط ارتباطات گردشگری را در بین بومیان دو طرف تنگه هرمز به واسطه اشتراکاتی در زبان فارسی و لهجه بندری یا اچومی (عجمی) در استان مسندم و به خصوص شهر خصب ایجاد می کند.

وی گفت: با توجه به حضور گسترده گردشگران جهان در خصب ، ایران می تواند با برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب علاوه بر معرفی توانمندی های گردشگری ایران با برپایی جشنواره های فصلی و ارائه صنایع دستی و موسیقی ایرانی فرصت بی نظیری را برای توسعه گردشگری کشور فراهم کند.

پیش از این در مرداد ماه امسال نخستین کشتی مسافری مسیر دریایی بندر خصب عمان با ۶۶ مسافر و استقبال جمعی از مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم وارد اسکله بهمن جزیره قشم شده بود.