نخستین «پرواز کتاب» راهی تهران شد

نخستین «پرواز کتاب» راهی تهران شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، «پرواز کتاب» ‌عنوان طرحی است که با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه و با همکاری اداره فرهنگ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، «پرواز کتاب» ‌عنوان طرحی است که با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، یک شرکت هواپیمایی و فرودگاه بین‌المللی بوشهر، فعالیت‌هایش را به مناسبت بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است.

این طرح «شب گذشته و با پرواز ساعت ۲۱ بوشهر به تهران کار خود را آغاز کرد و طبق تفاهمنامه انجام شده قرار است که تمام پروازهایی که از مبدا بوشهر انجام می‌شود، مجهز به کتاب باشد.

عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر، محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل خانه کتاب، علی‌اصغر سیدآبادی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی غیاثی ندوشن، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمیده ماحوزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، از مسافران این پرواز بودند.

در این طرح پروازهای یک شرکت هواپیمایی به کتاب‌های حوزه‌های مختلف تجهیز شده‌اند تا مسافران در طول مدت پرواز بتوانند به مطالعه کتاب بپردازند. همچنین این امکان وجود دارد که مسافران در صورت تمایل کتاب را نزد خود نگه دارند؛ چراکه بعد از هر پرواز جای خالی کتاب‌ها، پُر خواهد شد.