نخستین دور نشست میراث فرهنگی ناملموس جاده ابریشم برگزار شد

نخستین دور نشست میراث فرهنگی ناملموس جاده ابریشم برگزار شد

فرهنگ > میراث و تمدن - همشهری آنلاین:نخستین نشست کمیته آموزش میراث فرهنگی ناملموس جاده ابریشم، با موضوع فرهنگ و تبلیغات شهر‌های واقع
فرهنگ > میراث و تمدن - همشهری آنلاین:
نخستین نشست کمیته آموزش میراث فرهنگی ناملموس جاده ابریشم، با موضوع فرهنگ و تبلیغات شهر‌های واقع در جاده و مسیر دریایی ابریشم سازمان‌ملل روز دوشنبه ۶ آذر (۲۷ نوامبر) در پکن برگزار شد.

در این نشست ضمن پرداختن به بیانیه جیایو گوان برای حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس راه دریایی و جاده زمینی ابریشم سازمان ملل، توافق‎نامه همکاری پایگاه نمونه گردشگری و میراث فرهنگی غیر مادی جاده ابریشم دریایی و زمینی، پروژه گردشگری و فرهنگی در جیا یو گوان به امضا رسید.

در این نشست برای نخستین بار اتحادیه شهرهای جاده ابریشم دریایی و زمینی سازمان ملل توجه خود را به حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس معطوف کرد و همچنین نخستین نشست پس از تاسیس مرکز حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس جاده ابریشم این اتحادیه بود.

فان اینگ‎اینگ کمسیونر ارشد کمیته آموزش و پرورش، علوم و فنون، فرهنگ و تبلیغات این مرکز گفت: این مرکز ماه اکتبر سال جاری به ابتکار ادارات عمومی، موسسات میراث فرهنگی ناملموس، وارثان میراث فرهنگی ناملموس و دانشمندان و کارشناسان کشورهای مسیر جاده ابریشم تاسیس شد.

هدف آن، تقویت آگاهی برای حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس، گسترش تعاملات و مبادلات و پیشبرد توسعه پایدار حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس و تلاش برای صلح و شکوفایی منطقه است.

شهر جیا یو گوان شهر طلایی جاده ابریشم و از جمله شهرهای تاریخی و فرهنگی معروف چین است.