هشدار حفاظت محیط زیست آستارا در خصوص پرندگان بیمار

هشدار حفاظت محیط زیست آستارا در خصوص پرندگان بیمار

"شهروز قلی نژاد" عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این خصوص یک قطعه قوی بیمار توسط یکی از اهالی دوستدار محیط زیست به اداره ح

"شهروز قلی نژاد" عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این خصوص یک قطعه قوی بیمار توسط یکی از اهالی دوستدار محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست آستارا تحویل داده شده، افزود: این پرنده پس از بررسی کارشناس دامپزشکی آستارا به داشتن بیماری آنفولانزا تشخیص داده شد.
وی با تاکید بر اینکه قوی بیمار تا حصول نتیجه قطعی آزمایش ها در محل قرنطینه پایگاه اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل نگهداری می شود، بیان کرد: علائم بیماری این قو آبریزش شدید از منقار، بی حالی، ناتوانی در پرواز و آویزان بودن بال ها بوده است.
قلی نژاد با تاکید بر اینکه شهروندان هنگام مواجهه با پرندگان بیمار از هرگونه تماس مستقیم و استفاده از آنها خودداری کنند، بیان کرد: این قطعه قو که از نوع گنگ و از جنس ماده است، به دلیل بیماری و ناتوانی در پرواز و راه رفتن در یکی از روستاهای ساحلی آستارا به زمین نشسته بود.
وی با بیان اینکه شبکه دامپزشکی آستارا اقدامات پیشگیرانه ای را جهت جلوگیری از شیوع آنفولانزای پرندگان در شهرستان انجام می دهد ، از شهروندان آستارایی خواستار همکاری در این زمینه شد.
وی در ادامه با تقدیر از تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست آستارا در محل پایگاه اورژانس محیط زیست شهرستان گفت: این مرکز درمانی با یک نفر دامپزشک و دو نفر همیار تجربی در حال ارائه خدمات است و تاکنون انواع پرندگان نظیر پلیکان ، قو ، پرندگان شکاری ، حواصیل ، اگرت ، باکلان بزرگ ، مرغابی سرسبز ، خوتکا و سایر گونه ها در این مرکز مورد درمان قرار گرفته اند.
به گزارش ایرنا ، شهرستان آستارا با 85 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و یکی از نقاط مهم زمستان گذرانی پرندگان مهاجر محسوب می شود.ک/3
7105 / 535/ 603