کشور امروز نیاز به مدیر جهادی است/ وزارت جهاد بهترین عملکرد را در اقتصاد مقاومتی داشته است

کشور امروز نیاز به مدیر جهادی است/ وزارت جهاد بهترین عملکرد را در اقتصاد مقاومتی داشته است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اسحاق جهانگیری صبح امروز در بیست و هشتمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد که در سالن همایش های صدا و س
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اسحاق جهانگیری صبح امروز در بیست و هشتمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، با تقدیر عملکرد مدیران جهادی در هشت سال دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: حضور من در این جمع به دلیل مسئولیت فعلی در دولت نیست، بلکه با مدیران جهادی تاریخ و دوران مشترکی داشته ایم.

وی به سابقه فرمان تاریخی امام خمینی در اوایل پیروزی انقلاب برای تشکیل جهاد سازندگی اشاره کرد و گفت: امام راحل در روزهای نخست انقلاب اسلامی فرمان دادند که برای آبادی روستاها حرکت کنیم و پس از آن، فرمان تشکیل نهاد جهاد مقدس سازندگی را صادر کردند و همان جمع در قالب جهاد سازندگی ورود کردند.

وی به نقش جهاد سازندگی در عمران و آبادانی و پیشرفت مسائل کشور اشاره کرد و گفت: جهاد سازندگی در حوزه های مختلف ورود کرد و اگر امروز نگاه کوتاهی به شرایط کشور در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشیم، به این جمع بندی می رسیم که جهاد سازندگی در شرایطی که مردم در روستاها زندگی سختی را می گذراندند، ورود کرده و بنا به تعبیر امام خمینی که می فرمودند «شماها در هر منطقه ای که رفتید، بذر انقلاب را در آن روستای محروم کاشتید و هر روستایی تبدیل به یک سرباز انقلاب شد».

جهانگیری با بیان اینکه حالا باید این روزها چقدر توانسته ایم فرهنگ و روحیه جهادی را به نسل آینده انقلاب منتقل کنیم، تصریح کرد: این موضوعی است که جای تردید دارد و باید گفت نقش نیروهای جهادی در دوران جنگ تحمیلی و ابتدای انقلاب اسلامی کمتر از نیروهای نظامی نبوده است که نمونه آن کار اعجاب انگیز برای ساخت پل در اروند و هور بوده که اگر نگوییم بی نظیر اما حتماً باید گفت کم نظیر بوده است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به فرهنگ مدیریت جهادی حتی از نگاه مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: اهمیت این موضوع تا حدی تعیین کننده است که مقام معظم رهبری شعار یک سال را اقتصاد فرهنگ همراه با مدیریت جهادی اعلام کرده اند و نباید فراموش کرد که یکی از ویژگی های مدیریت جهادی، مدیریت سالمی است که ایثار در آن وجود دارد.

وی به شرایط مدیریت جهادی اشاره کرد و گفت: مدیریت جهادی، سخت کوش و سریع العمل است، به موقع تصمیم گیری می کند و تصمیمات را بی جهت عقب نمی اندازد. کار امروز را به فردا موکول نمی کند و کارش روزمره و معمولی نیست، بلکه همراه با خلاقیت و نوآوری است.

وی با اشاره به چالش هایی که امروزه کشور با آن روبه روست، تصریح کرد: باید بپذیریم که امروز هم مانند گذشته، اما به نوعی دیگر به مدیریت جهادی نیاز داریم که فقط شکل و شمایل آن باید تغییر کند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/EZ5IW