استان‌هایی که در صدر ابتلا به بیماری‌های التهاب روده هستند

استان‌هایی که در صدر ابتلا به بیماری‌های التهاب روده هستند

زندگی > سلامت - دبیر هفته سلامت گوارش با اشاره به اینکه شهرهای تهران و رشت و استان‌های مازندران، گیلان و فارس بیشترین آمار مبتلایان ب
زندگی > سلامت - دبیر هفته سلامت گوارش با اشاره به اینکه شهرهای تهران و رشت و استان‌های مازندران، گیلان و فارس بیشترین آمار مبتلایان به بیماری‌های التهاب روده را دارند، گفت: تحرک کم، مصرف‌ غذاهای نامناسب، چاقی، ماندن غذا در یخچال و استعمال دخانیات می‌تواند با ابتلا به بیماری التهاب روده ارتباط داشته باشد.

البته بايد توجه داشت كه اين بيماري يك بيماري مزمن بوده و معمولاً خوش خيم است. همايون واحدي افزود: از طريق دارو مي توان اين بيماري را كنترل كرد البته به شرطي كه بيماران نسبت به اين بيماري آگاهي داشته و توصيه هاي پزشك را مدنظر قرار دهند.

واحدي با بيان اينكه اختلال در سيستم عملكرد ايمني بدن مي تواند سبب بروز اين مشكل شود، گفت: بر همين اساس سيستم ايمني بدن به سلول هاي روده حمله كرده و آن را از بين مي برد لذا يك بيماري خودايمني به شمار مي رود و در بررسي 17تا 18استان مشخص شده كه استان هاي تهران، مازندران، گيلان، فارس و خراسان بيشترين آمار مبتلايان به التهاب روده را داشته اند از طرفي اين بيماري در سمت غرب كشور گزارش نشده و كمتر بوده است.

وي گفت: آب و هوا ازجمله آلودگي، گردوخاك و عوامل ديگر در بروز عوامل مساعدكننده اين بيماري نقش دارند و از بحث ژنتيك نيز در اين زمينه نبايد غافل ماند. البته به طور كلي و با هر علتي كه اين بيماري ايجاد شود بايد تشخيص و درمان به موقع براي آن صورت گيرد.