با تجهیزات چهل سال پیش نمی توان با تهدیدات امروز مقابله کرد

با تجهیزات چهل سال پیش نمی توان با تهدیدات امروز مقابله کرد

به گزارش خبرنگار مهر سردار غلام رضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل در چهارمین همایش پدافند جامع کشوری، گفت: پدافند شامل حوزه های زمینی، دریایی ، هو

به گزارش خبرنگار مهر سردار غلام رضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل در چهارمین همایش پدافند جامع کشوری، گفت: پدافند شامل حوزه های زمینی، دریایی ، هوایی و سایبری می شود البته ماهیت تهدیدات تغییر کرده است و در جنگ های نوین دشمن تلاش می کنند روابط بین حکومت و مردم را با مشکل مواجهه کنند.

وی ادامه داد: در جنگ های نوین کشورهایی پیروز هستند که بتوانند رابطه میان ملت و دولت را حفظ کنند. در جنگ ۲۰۰۳ استراتژی آمریکا برای غلبه بر ارتش عراق جدا سازی نیروهای عشایر و مردی از ارتش عراق بود که با این استراتژی بخش اعظمی از نیروهای مسلح عراق را از نبرد خارج کند.

سردار جلالی گفت: زمانی که از پدافند غیر عامل در نیروی نظامی سخن می گویم هر دو بخش پدافند عامل و غیر عامل را در بر می گیرد. اگر بخواهیم در برابر تهدیدات دشمن ایمن باشیم باید سهم پدافند غیر عامل و عامل را به درستی درک و از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تهدیدات موثر علیه ما دو عامل دارد یکی استراتژیک و تفکر رهبران که به آن عامل انسانی گویند و بخش دوم ابزارهای های فیزیکی مانند تجهیزات و سلاح های جدید به همین دلیل ما با پدیده تهدیدات متغییر روبرو هستیم. یکی از دلایلی که می گویند هزینه نیروهای مسلح بالاست به دلیل پویایی و در حال تغییر بودن تهدیدات و تجهیزات است و نمی توان با تجهیزات چهل سال پیش با تهدیدات امروز مقابله کرد.


ادامه...