تاکنون هیچ کمکی از ستاد بحران کشور به کوهدشت نشده است

تاکنون هیچ کمکی از ستاد بحران کشور به کوهدشت نشده است

اللهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، به دنبال بارش شدید باران و حادثه سیل در برخی من
اللهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، به دنبال بارش شدید باران و حادثه سیل در برخی مناطق کشور از جمله شهرستان کوهدشت اظهار داشت: متاسفانه سیل خسارت بسیار زیادی به این شهرستان وارد کرده است. همچنین شهرهای طرحان و کونانی و مناطق اطراف شهر کوهدشت به شدت خسارت دیده‌اند.

وی افزود: به تازگی اطلاع دادند یک نفر دیگر نیز بر اثر رعد و برق دچار 80 درصد سوختگی شده است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه متاسفانه در حال حاضر نیز قسمتی از مناطق ما در محاصره سیل است، تصریح کرد: اکنون نیز خطر سیل مجدد در این شهرستان وجود دارد به ویژه شهرهای طرحان و کوشکی وضعیت خوبی نداشته و بارندگی در این منطقه همچنان ادامه دارد.

ملکشاهی با اشاره به خسارت‌های به وجود آمده در نقاط مختلف این شهرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما فقط از امکانات محلی و استانی استفاده می‌کنیم که این سرعت عمل را پایین آورده و به هیچ وجه کفایت نمی‌کند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس متذکر شد: در پی وقوع این سیل، تاکنون هیچ کمکی از سوی ستاد بحران کشور نشده است. در استان ایلام نیز سه نفر جان باختند و مسئولان دولت در آن استان حضور یافتند ولی متاسفانه در شهرستان کوهدشت هم که به همان میزان خسارت و جان باخته داشت هیچ یک از مسئولان دولت تاکنون در این شهرستان حضور پیدا نکرده‌اند.

ملکشاهی با ابراز تاسف از عدم رسیدگی به موقع هیئت دولت در پی این خسارت، ادامه داد: مردم از دولت انتظار دارند. مسئولان دولتی باید در هنگام بروز این حادثه حضور پیدا می‌کردند تا میزان خسارت‌ها بررسی و برآورد شود همچنین برای پیشگیری و پیش‌بینی این حادثه اقدامات و تدابیری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه هنگام چنین حوادثی امکانات موجود در شهرستان کفایت نمی‌کند،‌اضافه کرد: در این شهرستان خسارت‌های سنگینی به مناطق مسکونی، احشام، مراکز عمومی همچنین باغ‌ها و مزارع کشاورزی وارد شده است همچنین زیرساخت‌های شهرستان از جمله راه‌ها و اکثر پل‌ها نیز آسیب دیده‌ یا از بین رفته‌اند.

این نماینده به دیگر خسارت‌های ناشی از سیل اخیر اشاره کرد و ادامه داد: برخی مناطق این شهرستان دچار مشکل آب و برق بوده و از آن رنج می‌برند. همچنین مشکل حاد در شهرهای طرحان و رودبار وجود دارد. برخی جاده‌های روستاها نیز کاملا بسته شده است.

ملکشاهی با بیان اینکه استاندار لرستان در محل حاضر شده و در حال پیگیری است، عنوان کرد: مسئولان محلی و استانی در صحنه حضور دارند ولی انتظار می‌رفت مسئولانی که در استان ایلام حاضر شدند سفری هم به شهرستان کوهدشت داشتند و در محل حادثه حضور پیدا کرده و کمک می‌کردند تا هم خسارات پیش آمده را برآورد کرده و هم از وقوع خسارت‌های بعدی جلوگیری شود چراکه هنوز خطر به صورت کامل رفع نشده است و در بسیاری از مناطق سیل ادامه دارد.

انتهای پیام/