تغییر احتمالی مربی تیم ملی شطرنج بانوان

تغییر احتمالی مربی تیم ملی شطرنج بانوان

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای تیم های ملی شطرنج مردان و بانوان ایران در حالی در چهل و دومین دوره رقابت های المپیاد جهانی شرکت کردند، که مربیانی از هلند

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای تیم های ملی شطرنج مردان و بانوان ایران در حالی در چهل و دومین دوره رقابت های المپیاد جهانی شرکت کردند، که مربیانی از هلند و بلاروس را در کنار خود می دیدند. «سوکولوف» و «کوالف» مربیان هلندی و بلاروسی هستند که حدود یک ماه پیش از آغاز المپیاد جهانی شطرنج در باکو هدایت تیم های ملی مردان و زنان ایران را بر عهده گرفتند.

ملی پوشان شطرنج کشورمان با هدایت این دو مربی در این رقابت ها شرکت کردند که طی آن تیم ملی مردان در میان ۱۷۰ تیم دیگر شرکت کننده در جایگاه هفدهم قرار گرفت و در گروه دوم , 35 تیمی مسابقات المپیاد جهانی نیز به عنوان قهرمانی دست یافت. در بخش بانوان نیز تیم ملی ایران در رقابت با ۱۴۰ تیم دیگر یازدهم شد. ضمن اینکه در مجموع مردان و زنان این دوره مسابقات المپیاد جهانی، عنوان نهمی برای شطرنج ایران به دست آمد.

نتایج به دست آمده در چهل و دومین دوره مسابقات المپیاد جهانی شطرنج، به نوعی ملاک ارزیابی مسئولان فدراسیون شطرنج برای ادامه همکاری با مربیان تازه به خدمت گرفته شده یا پایان دادن به این همکاری است؛ در این رابطه مهرداد پهلوان زاده، رئیس فدراسیون شطرنج به خبرنگار مهر گفت: در بخش مردان همه ملی پوشان از مربی استخدادم شده هلندی خود رضایت دارند. به هر حال آنها در مسابقات باکو ۳۰ رده صعود کردند و در مجموع نتایج خیلی خوبی هم مقابل حریفان خود به دست آوردند. بنابراین ادامه همکاری با سوکولوف قطعی است.

وی در این رابطه ادامه داد: در بخش بانوان چنین رضایت خاطری از عملکرد مربی تیم ملی نیست؛ امیدواریم بتوانیم مربی بهتری داشته باشیم.

رئیس فدراسیون شطرنج در پاسخ به این پرسش که «با این اوصاف تغییر مربی تیم ملی بانوان را در دستور کار دارید؟»، گفت: قرارداد ما با کوالف یک ماهه بود، این قرارداد به پایان رسیده و حالا هم این مربی به کشور خود بازگشته است. هنوز در رابطه با تغییر وی تصمیم قطعی نگرفته ایم اما بعید نیست چنین کاری را انجام دهیم.

پهلوان زاده در مورد وضعیت قرارداد سوکولوف برای هدایت تیم ملی شطرنج مردان نیز گفت: قرارداد وی یک ساله و البته برای پنج ماه در طول سال است؛ سوکولوف در مواقع لزوم به ایران می آید تا هدایت ملی پوشانرا عهده دار باشد، به دلیل مسائل مالی و کمبودهایی که در این زمینه داریم نمی توانیم وی را تمام مدت در اختیار داشته باشیم.

رئیس فدراسیون شطرنج همچنین در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که «احتمال دارد برای پرهام مقصودلو به خاطر شرایط ویژه ای که دارد، مربی اختصاصی جذب شود؟»، اظهارداشت: این احتمال خیلی بعید است، بودجه فدراسیون به قدری نیست که برای یک بازیکن مربی اختصاصی جذب شود، پرهام باید با مربی تیم ملی کارش را دنبال کند. در کل پیگیری کار تیمی نسبت به اینکه یک بازیکن را از بقیه جدا کنیم، بهتر است. ملی پوشان اگر کنار هم باشند و اینگونه تمرین کنند قطعا نتیجه بهتری کسب خواهند کرد.