جدال مدافع قهرمانی باصدرنشین ودربی پایتخت درهفته هفتم لیگ بسکتبال

جدال مدافع قهرمانی باصدرنشین ودربی پایتخت درهفته هفتم لیگ بسکتبال

به گزارش خبرنگار مهر، دیدارهای هفته هفتم رقابت های بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور در تهران، تبریز و گرگان برگزار می شود. در چارچوب این هفته از مسابق

به گزارش خبرنگار مهر، دیدارهای هفته هفتم رقابت های بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور در تهران، تبریز و گرگان برگزار می شود. در چارچوب این هفته از مسابقات دو تیم شهرداری تبریز و پتروشیمی بندرامام در تبریز به مصاف هم می روند. این یکی از مهمترین دیدارهای این هفته از رقابت هاست که نتیجه آن می تواند درصدرجدول تاثیرگذار باشد. تبریزی ها فعلا به لطف یک بازی و یک اختلاف امتیاز بیشتر در صدر جدول قرار دارند و شاگردان مهران شاهین طبع که مدافع عنوان قهرمانی هستند، در رده دوم قرار دارند. با این اوصاف نتیجه جدال این دو تیم می تواند در صدر جدول و تغییر یا تثبیت آن تعیین کننده باشد.

همزمان با این بازی و در گرگان هم تیم یس آل این شهر میزبان پدافند رعد هوایی است. یس آل یکی از دو تیم بدون برد این فصل از مسابقات است و به همین دلیل در قعر جدول رده بندی قرار دارد. البته رعد پدافند هم اوضاع تعریفی ندارد طوریکه تنهعا با یک برد از ۶ بازی گذشته در رده هفتم ایستاده است. با این اوصاف این دیدار و امتیاز آن برای هر دو تیم مهم است و البته برای میزبان مهمتر.

در این هفته از مسابقات و در تهران دو دیدار برگزار می شود. مهمترین دیدار پایتخت را مهرام و دانشگاه آزاد برگزار می کنند. دو تیم قدیمی و همیشه مدعی بسکتبال که البته در این فصل فعلا با صدر جدول فاصله دارند. مهرام که پس از چند سال غیبت مجدد به لیگ برتر آمده نتیجه سه بازی از پنج بازی گذشته خود را واگذار کرده و در رده پنجم جدول به سر می برد. دانشگاه آزاد هم با یک برد کمتر و یک امتیاز کمتر در یک رده پایین تر قرار دارد. اوضاع مهرام و دانشگاه آزاد در جدول رده بندی خیلی خوب نیست اما این موضوع حساسیت رویارویی آنها با یکدیگر را کم نمی کند.

نیروی زمینی دیگر تیم میزبان این هفته از مسابقات که باید رو در روی شهرداری گرگان بدون برد قرار بگیرد.

برنامه دیدارهای هفته هفتم رقابت های بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور به شرح زیر است:

دوشنبه ۱۵ آبان ماه
* یس آل گرگان - پدافند رعد هوایی
* شهرداری تبریز - پتروشیمی بندرامام
* مهرام تهران - دانشگاه آزاد
* نیروی زمینی - شهرداری گرگان

جدول رده بندی این رقابت ها به این شرح است:

۱- شهرداری تبریز (۶بازی، ۵ برد، یک باخت، ۱۱ امتیاز)
۲- پتروشیمی بندرامام (۵ بازی، ۵ برد، بدون باخت، ۱۰ امتیاز)
۳- نفت آبادان (۶ بازی، ۴ برد، ۲ باخت، ۱۰ امتیاز)
۴- نیروی زمینی تهران (۵ بازی، ۴ برد، یک باخت، ۹ امتیاز)
۵- مهرام تهران (۵ بازی، ۳ برد، ۲ باخت، ۸ امتیاز)
۶- دانشگاه آزاد (۵ بازی، ۲ برد، ۳ باخت، ۷ امتیاز)
۷- رعد پدافند هوایی خوزستان (۶ بازی، یک برد، ۵ باخت، ۵ امتیاز)
۸- شهرداری گرگان (۵ بازی، بدون برد، ۵ باخت، ۵ امتیاز)
۹- یس آل گرگان (۵ بازی، بدون برد، ۵ باخت، ۵ امتیاز)